حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

برگزاری اجلاسيه ۶۲۲ شهيد انتظامی خوزستان

برگزاری اجلاسيه ۶۲۲ شهيد انتظامی خوزستان

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی‌ استان خوزستان گفت:ادامه راه شهدا در مسیر خدمت ضروری است و همه باید با ولایتمداری در این مسیر تلاش کنیم از این رو اجلاسيه ۶۲۲ شهيد انتظامی استان خوزستان بهمن‌ماه برگرار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛سرهنگ صمد کلاگر درحاشیه نشست خبری در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک میلاد حضرت اميرالمومنين علی‌عليه السلام و روز پدر، اظهار داشت: شهدا با گذشت از جان خود برای حراست و صیانت از آرمان‌های متعالی انسانیت، حیات طیبه انسان را تضمین کرده‌اند.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام یاد شهدا یک جهاد تبیین و درمقابله با تهدیدات دشمنان بسیار کار ساز است گفت: شهدا با خدا معامله کرده و در راه اسلام و وطن از با ارزش‌ترین داریی خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم و باید راه این عزیزان را ادامه داده و نام و یادشان را در جامعه زنده نگه داریم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: دراستان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ شهيد را تقديم امنيت و آسايش مردم کرديم و جوانان اين مرز و بوم راه شهيدان را دارند، ادامه می‌دهند.

کلاگر بیان کرد: ريشه فرهنگ شهادت به عاشورا بر‌می‌گردد و خيلی از موفقيت‌هایی که در جامعه داريم به دليل نهادينه شدن فرهنگ عاشورايی است.

وی ادامه داد: شايد برخي نيروهای مسلح جهان از نظر نظامی و لوجستيک از کشور ما پيشرفته‌تر باشند ولی به محض اتفاقات مهم نيروهای آنها دچار از هم‌گسستگی می‌شوند چون فرهنگ شهادت ندارد و ما اين فرهنگ را مديون امام حسين (ع)هستيم.

کلاگر در خصوص برگزاري اجلاسيه انتظام استان خوزستان گفت: اجلاسيه ۶۲۲ شهيد انتظامی استان خوزستان بعد از ظهر روز شنبه هفتم بهمن ماه در سالن اجتماعات مجموعه شرکت نفت شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.

وی بيان داشت: از اين تعداد شهدا ۳۲۶ شهيد انتظامی دوران دفاع مقدس هستند و ۲۹۶ در حوزه نظم و امنيت به درجه رفيع شهادت نائل شدند که نشان دهنده اين است که درب شهادت در مجموعه انتظامی همچنان باز است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامي استان خوزستان خاطرنشان کرد: کارکنان پليس آسايش خود را فدای آرامش و امنيت مردم می‌کنند و اين کار را با افتخار انجام می‌دهند.

وی يادآور شد: قبل از اين اجلاسيه در چهار ماه گذشته ۲۷ يادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان برگزار شد و از خانواده اين شهداي گرانقدر قدردانی به عمل آمد.

کلاگر اظهار داشت: در اجلاسيه ۶۲۲ شهيد انتظامي استان خوزستان از هفت جلد کتاب که در راستای شهادت و دفاع مقدس رونمايی و نمايشگاهی از دلنوشته و نقاشي فرزندان شهدا برپا خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامي استان خوزستان به برگزاری طرح شهيد آبروی محله اشاره کرد و گفت: در اين طرح رئيس کلانتری و پاسگاه‌های استان به همراه تعدادی از بزرگان و متنفذين منطقه به صورت دوره‌ای از خانواده شهداي آن محل سرکشی و زيارت عاشورا و .. برگزار می‌کنند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری مراسم تشييع سرباز فداکار محمدرضا سبحانی پس از ۴۳ سال در شهرستان دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: از شيوخ، سادات، بزرگان طوايف، مسئولان و آحاد مردم دعوت می‌کنيم که در اين مراسم شرکت کنند‌.

سرهنگ کلاگر افزود: روز شنبه ۷ بهمن ماه ساعت ۹ صبح مراسم تشييع شهيد سبحانی از ميدان سپاه سوسنگرد تا محل يادمان دفاع مقدس (شهيد سبحانی) برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامي استان خوزستان در ادامه به روز مشاوره و مددکاری اشاره کرد و گفت: در مشاوره و مددکاری می‌بايست به گونه‌ای عمل کنيم تا به مرحله پيشگيری دست یابیم بدین معنا که پرونده‌ها در کلانتری‌ها حل و فصل شوند.

وی افزود: هميشه ديدگاه مجموعه انتظامی اين بوده و هست که مسائل انتظامی و امنيتی بايد اجتماعی تبديل شود.

سرهنگ کلاگر به عملکرد مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاري ۵۹ هزار و ۲۳۰ پرونده و خودمعرف به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شدند که ۳۸ هزار و ۲۲۹ يعنی بيش از ۶۷ درصد منجر به صلح و سازش شدند.

وی بيان داشت: تعداد يک هزار و ۱۱۴ جلسه مشاوره در سال جاری براي ۳۱ هزار و ۶۰۲ مخاطب مشاوره برگزار شده که طيف آن‌ها دانش آموزان، قشرهای آسيب‌پذير و .. بودند.

 انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از