حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نایب‌رئیس کانون مداحان کشور مطرح کرد:

برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان

برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان

نایب‌رئیس کانون مداحان کشور گفت: کرمان هم اکنون یکپارچه و پرشور آماده برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی و قدردانی از پیشکسوتانی است که سال‌ها در نکوداشت خاندان اهل‌بیت (ع) از جان‌ودل مایه گذاشته‌اند.

 محمدرضا روغنی زاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی ستاد برگزاری بیست و یکمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی، قرار بود این اجلاسیه تیرماه در کرمان برگزار شود که به دلیل دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست‌جمهوری، زمان برگزاری آن به مردادماه موکول شد.

 وی افزود: بیست و یکمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی از ۹ تا ۱۱ مردادماه و با شعار کرمان حسین‌آباد ایران برگزار خواهد شد.

 نایب‌رئیس کانون مداحان کشور در خصوص افتتاحیه برنامه‌های اربعین گفت: چهار برنامه‌محوری افتتاحیه، شاعران حسینی، سرزدن به روضه‌های خانگی و اختتامیه از جمله برنامه‌های این آئین اعلام شده و تجلیل از پیرغلامان و هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است. میهمانانی از کشورهای کلمبیا، عراق، یمن، لبنان، آلمان و کشورهای اروپایی از جمله میهمان این اجلاسیه خواهند بود.

 وی بیان کرد: رونمایی از نشان اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان انجام و دبیرخانه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در آستانه برگزاری بیست و یکمین دوره این رویداد، از نشان رسمی آن رونمایی کرد.

 روغنی زاده افزود: بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج سازمان صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان برگزار خواهد شد و این رویداد فرهنگی - مذهبی با حضور جمعی از فعالان و نخبگان جامعه ستایشگری و مداحی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 وی عنوان کرد: استان کرمان پس از مدت‌ها انتظار توفیق میزبانی این اجلاسیه را یافته است و با توجه به نگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی پرچم کرمان در مسیر ایثار و شهادت بالا بوده و حاج‌قاسم الگوی ایثار و شهادت است که در تاریخ ماندگار شد

 محمدرضا روغنی زاده افزود: همه برنامه‌های اجلاس از سیمای مرکز استان و برخی شبکه‌های ملی و بین‌المللی به‌صورت مستقیم پخش می‌شوند.

 وی بیان کرد: الحمدلله در این اجلاس فرصتی برای استان کرمان ایجاد شده است تا ظرفیت‌های خود را در حوزه هیات‌داری و عزاداری اهل‌بیت (ع) به‌خصوص اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش بگذارد.

 روغنی زاده ادامه داد: ۹ تا ۱۱ مردادماه، میزبانی بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی اجلاس پیرغلامان را در شهر کرمان خواهد داشت و با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که کرمان به‌واسطه شهید سلیمانی دارد، از ۱۳ کشور همچون عراق، سوریه، ترکیه، لبنان، پاکستان و … مهمان دارند.

 نایب‌رئیس کانون مداحان کشور بیان کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی در برگزاری و حفظ جایگاه روضه‌های خانگی تلاش فراوانی داشت.

 وی افزود: حاج‌قاسم همواره درصدد برگزاری مجالس عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود.

 روغنی زاده عنوان کرد: بیت الزهرا، حسینیه ثارالله و گلزار شهدای کرمان سه مکان مرتبط با شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که برنامه‌های اجلاس در آنجا برگزار می‌شود.

 وی گفت: بایستی رسانه‌های استانی در ابعاد مختلف به بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان بپردازند.

 روغنی زاده گفت: مراسم افتتاحیه بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی شامگاه ۹ مردادماه در گلزار شهدای کرمان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین برنامه میهمانان در ۹ مردادماه، زیارت مرقد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای کرمان خواهد بود.

 روغنی زاده بیان کرد: یکی از برنامه‌های بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان، حضور در ۳۲ منزل برگزارکننده روضه خانگی است

 نایب‌رئیس کانون مداحان کشور گفت: همایش بانوان حسینی نیز عصر چهارشنبه ۱۰ مردادماه در محل سالن همایش‌های شهید سلیمانی استانداری کرمان، تدارک‌دیده‌شده است.

 وی ادامه داد: صبح پنج‌شنبه ۱۱ مرداد، بازدید از اماکن تاریخی کرمان پیش‌بینی شده است.

 روغنی زاده عنوان کرد: مراسم اختتامیه اجلاسیه شامگاه پنجشنبه ۱۱ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از