حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

برگزاری جشنواره شعر رضوی عربی در شوش

برگزاری جشنواره شعر رضوی عربی در شوش

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره شعر رضوی عربی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) سال‌هاست که محلی برای هنرنمایی شاعران عرب‌زبان از ایران و کشورهای مختلف است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید محمد هاشمی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عربی در یادمان دعبل خزاعی شوش دانیال اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای برگزاری مردمی‌تر، پرشورتر و تخصصی‌تر جشنواره امام رضا (ع) اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده است که افزودن بخش‌های جدید به این جشنواره یکی از این اقدام‌ها است.

 وی شوش را شهر تاریخی و مجاهدان بزرگ دانست و افزود: برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در کنار یادمان دعبل خزاعی شاعر اهل‌بیت (ع) که با سروده‌های خود حماسه‌های فراوان خلق کرد، اقدامی ارزشمند است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در این اختتامیه نشان از ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و ادبیات عرب در این دیار است بیان کرد: جشنواره شعر رضوی عربی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) سال‌هاست که محلی برای هنرنمایی شاعران عرب‌زبان از ایران و کشورهای مختلف است.

 وی ادامه داد: کانون شعر عربی برای نخستین‌بار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی می‌شود که این کانون به محفلی برای شعر فاخر عربی تبدیل خواهد شد.

 هاشمی بیان کرد: تمام اماکن فرهنگی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش با عنایت ویژه وزیر فرهنگ، امسال تعمیر و تجهیز خواهند شد که با این اقدام، بستر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم می‌شود.

 در ادامه فرهاد قائمیان نیز در این آیین اظهار کرد: جشنواره‌های شعر رضوی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، آذری و ترکی به‌صورت بین‌المللی برگزار و شاعران کشورهای مختلف با ارسال آثار خود بر غنای این جشنواره‌ها افزوده است.

 وی افزود: جشنواره شعر عربی رضوی با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف به‌صورت بین‌المللی برگزار شد که این جشنواره از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های قبل رشد داشته است.

 مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری مردمی‌سازی جشنواره‌های امام رضا (ع) را رویکرد اصلی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) دانست و ادامه داد: برگزاری محفل شعر عربی در شهرهای هویزه، دزفول، کارون و بهبهان به‌عنوان بخش‌های جانبی جشنواره شعر عربی رضوی با بازخوردهای خوبی همراه شده است.

 قائمیان با بی‌بدیل دانستن ظرفیت‌های فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان علاوه بر جشنواره شعر عربی رضوی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد رضوی در رشته‌ها و بخش‌های مختلف باشد.

 آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هم‌زمان با میلاد امام مهربانی‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

 ۱۶۷ اثر از شاعران کشورهای مختلف از جمله ایران، سوریه، عراق، لبنان و قطر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی ارسال شد که از این تعداد ۱۱ اثر به انتخاب هیئت داوران به‌عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از