حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

برگزاری جشن دهه کرامت در مسجدسلیمان

برگزاری جشن دهه کرامت در مسجدسلیمان

استاد حوزه علمیه المهدی مسجدسلیمان گفت: دهه‌ کرامت، زمان بسیار مناسبی برای تکریم و تقدیر از نیکوکاران و فعالان فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ در شامگاه گذشته با حضور جمعی ازقشر‌های مختلف مردم در مراسم جشن دهه کرامت، تجلیل از امامزادگان و تقدیر از دو خدمتگذار دینی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین افقه و مرحوم صالحی امام‌جماعت و خادم مسجد امام جعفر صادق (ع) روستای تمبی در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام صادق امینی در این مراسم اظهار کرد: دهه‌ کرامت، زمان بسیار مناسبی برای تکریم و تقدیر از نیکوکاران و فعالان فرهنگی و مذهبی است. 

وی افزود: به همین مناسبت در این مکان جمع شده‌ایم تا علاوه بر جشن و سرور در این ایام مبارک، از زحمات و تلاش‌های این دو شخصیت خدمتگزار دینی که عمر خود را وقف مکتب اهل‌بیت (ع) نمودند، قدردانی نمابیم. 

استاد حوزه علمیه المهدی مسجدسلیمان بیان کرد: یکی از این شخصیت‌ها امام‌جماعت سال‌های دور مسجد روستای تمبی، عالم ارجمند، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی افقه است که پیش از انقلاب، بنا به توصیه پدر گرامی همسر خود، فقیه شهیرِ استان ما یعنی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شوشتری، به مسجدسلیمان آمد و حدود ربع قرن از عمر خود را به عنوان مبلغ دینی در میان مردم سپری و مشغول فعالیت‌های دینی و مذهبی در روستای تمبی و دیگر مناطق شهرستان مسجدسلیمان بود. 

وی گفت: همچنین سید خیرگرد صالحی ۳۵ سال در کمال تواضع و فروتنی به عنوان خادم مسجد روستای تمبی فعالیت کرد و خدمات بی‌وقفه او سبب شد نوای روح‌بخش اذان در هر سه وعده از مناره‌های مسجد این روستای مبارک، طنین‌ افکن شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از