حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرمانده مرزبانی فراجا مطرح کرد:

برگزاری دیپلماسی قدرتمند بین ایران و عراق

برگزاری دیپلماسی قدرتمند بین ایران و عراق

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: هماهنگی مرزبانان ایرانی و عراقی به‌منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به‌صورت مطلوبی در حال انجام است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سردار احمدعلی گودرزی پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه کنترل و مراقبت شماره یک مرزی شلمچه اظهار کرد: هماهنگی مرزبانان ایرانی و عراقی به‌منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به‌صورت مطلوبی در حال انجام است.

 وی افزود: دیپلماسی مرزی لحظه‌ای بین دو کشور برقرار است و شاهد اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در مرزهای دو کشور هستیم.

 فرمانده مرزبانی فراجا گفت: سال گذشته ۱۲۷ نشست با کشور عراق در خصوص اربعین حسینی به‌منظور هماهنگی مرزی برگزار و بسیاری از مشکلات در لحظه برطرف شد.

 وی بیان کرد: در اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در امنیت مرزهای دو کشور هستیم و در خصوص برگزاری گشت‌های مشترک و هم‌زمان و برگزار رزمایش مشترک هماهنگی انجام شده است.

 سردار گودرزی افزود: سال گذشته ۶ گذرگاه مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی انجام شده و برای تسهیل در تردد زائران مرز آبی در خرمشهر نیز در اربعین حسینی امسال راه‌اندازی خواهد شد.

 فرمانده مرزبانی فراجا همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را تمدن‌ساز دانست و بیان داشت: مرزبانان دو کشور همدل و هم‌نوا برای تسهیل به زایران هستند.

 انسداد مرزهای در هورالعظیم در حال انجام است

 در ادامه این نشست؛ ولی‌الله حیاتی از انجام انسداد فیزیکی مرزهای ایران و عراق در هورالعظیم خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به این منظور در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: امنیت مطلوبی در ۶۵۰ کیلومتر مرز استان خوزستان برقرار است.

 معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: سال گذشته با تدابیر ویژه انجام شده تسهیل خوبی با کشور عراق در خصوص زائران اربعین حسینی انجام شد و یک میلیون ۷۳۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.

 معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: با هماهنگی انجام شده اربعین متفاوتی در خدمات‌رسانی به زائران اربعین انجام خواهد شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از