حالت تاریک
پنج‌شنبه, 27 اردیبهشت 1403

برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان

برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان

آئین اختتامیه کنگره ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور، مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان در خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما خوزستان؛ آئین اختتامیه کنگره ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور، مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان در خلیج فارس برگزار شد.

در این رویداد ادبی شاعران برگزیده سروده‌های خود در وصف خلیج فارس خوانش کردند.

سید محمد جواد شرافت، یکی از شاعران شرکت کننده در این کنگره ادبی با تاکید بر اهمیت سرودن شعر پیرامون موضوعاتی هویتی و ارزشی بیان کرد: ما شاعر‌ها برخی شعر‌ها را برای دل خودمان و در زمان حال می‌سراییم، اما موضوعاتی همچون خلیج فارس مختص امروز نیست بلکه برای مخاطبان فردا و قرن‌ها بعد نیز به یادگار می‌ماند.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید حسینی اظهار کرد: در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران با رشادت‌های جوانان، اهدای خون شهدا و رهبری رهبران فرزانه خلیج فارس به بالندگی رسید.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی از تمام کیان فرهنگی، معنوی و جغرافیایی این مرز و بوم حراست کرده است و امروز در روز ملی خلیج فارس درمیان آب‌های خلیج فارس با افتخار این رویداد ملی را برگزار می‌کنیم.

امام‌جمعه هندیجان در ادامه غزه و فلسطین را نماد مقاومت و آزادگی دانست و عنوان کرد: دشمنان برای متوقف کردن پیشرفت اسلامی و خدشه دار کردن اسلام تلاش می‌کنند تا معنا و مفهوم استقلال نظام را عوض کنند و ارزش را به ضد ارزش تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با توضیح اینکه در متون دینی بر دوستداری وطن تاکید شده است، عنوان کرد: پاسداشت روز ملی خلیج فارس یک وظیفه شرعی همگانی است و باید از هر وجب خاک ایران محافظت کرد.

در بخش کلاسیک این کنگره قاسم بای از رامیان استان گلستان، سحر شعبانی از هندیجان و فاطمه سلیمان‌پور از قم به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش اصلی شعر سپید، سارا شجاعی از اهواز، معصومه سادات شاکری از نیشابور موفق به کسب رتبه اول و دوم شدند. در این بخش هیچ اثری حائز رتبه سوم نشد.

در بخش ویژه کلاسیک نیز داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانستند.

لیلا سپهری از بندر امام خمینی (ره) و پویا اقرایی از اهواز به ترتیب رتبه اول و دوم بخش بخش ویژه سپید را از آن خود کردند و هیچ اثری در این بخش حائز رتبه سوم نشد.

در بخش آزاد این کنگره نیز اثر علی اکبر آغاسیان از تهران و در بخش گویشی اثر کلثوم ستاوی از شوش برگزیده شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از