حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام‌جمعه آبادان مطرح کرد:

بزرگ‌ترین آسیب جامعه پیری جمعیت است

بزرگ‌ترین آسیب جامعه پیری جمعیت است

امام‌جمعه آبادان گفت: پیری جمعیت بزرگ‌ترین آسیب را به یک جامعه وارد می‌کند و مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه کاهش می‌دهد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه دوم این هفته نمازجمعه آبادان در مصلای این شهر اظهار کرد: بحث پیری جمعیت در کشور و توجه به افزایش جمعیت از سال‌های گذشته مطرح است و رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تأکید جدی دارند.

 وی افزود: پیری جمعیت بزرگ‌ترین آسیب را به یک جامعه وارد می‌کند و مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه کاهش می‌دهد.

امام‌جمعه آبادان با تأکید بر لزوم ترویج فرزندآوری در کشور، گفت: افزایش جمعیت و رشد فرزندآوری موجب قدرت اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی جمعیت را از مؤلفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشور دانست و بیان کرد: رشد جمعیت در ایران سال‌ها است که اوضاع خوبی ندارد؛ فرصت پنجره جمعیتی، فرصتی چندساله است که باید از آن برای افزایش جمعیت و درگیرنشدن در چاله جمعیتی استفاده کرد.

 وی با گرامیداشت سوم خرداد، روز فتح خرمشهر گفت: این روز در تاریخ جنگ تحمیلی هشت‌ساله بی‌نظیر بود و درس عبرت تاریخی به دشمنان داد.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی افزود: عملیات فتح خرمشهر نقطه عطفی در عملیات و مبارزه رزمندگان ایران اسلامی و دفاع مقدس بود؛ چراکه منجر به افزایش خودباوری و اعتمادبه‌نفس بیشتر رزمندگان اسلام شد.

 وی ادامه داد: فتح خرمشهر نشان داد که وقتی اخلاص در عمل وجود داشته باشد می‌توان با دست‌خالی در مقابل همه استکبار جهانی پیروز شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از