حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد:

پشتوانه مردمی رمز تداوم جهاد سازندگی

پشتوانه مردمی رمز تداوم جهاد سازندگی

فرمانده سپاه شهرستان کرخه گفت: سازمان مردمی جهاد سازندگی تبلور جوهره حرکت انقلاب اسلامی جوانان ایران است و پشتوانه مردمی آن رمز موفقیت و تداوم فعالیت آن است.

 قاسم گوروی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج سازندگی از تلاش و مجاهدت جهادگران عرصه‌های مختلف که با نیت صادقانه در جهت محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 وی افزود: تشکیل جهاد سازندگی حاصل دوراندیشی و تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری و از الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است. این نهاد به لحاظ نقش ویژه‌ای که در حوزه‌های مختلف و در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار دارد، به نمادی برای رفع محرومیت و حل مشکلات افراد نیازمند تبدیل شده است.

فرمانده سپاه شهرستان کرخه گفت: سازمان مردمی جهاد سازندگی تبلور جوهره حرکت انقلاب اسلامی جوانان ایران است و پشتوانه مردمی آن رمز موفقیت و تداوم فعالیت آن است.

 گوروی با اشاره به اقدامات جهاد سازندگی در شهرستان کرخه افزود: اجرای دو پروژه آبرسانی خماط و خلیفه حیدر و خارج‌شدن ۵۸ روستا از تنش بی‌آبی، توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال برای جامعه هدف، توزیع ۲۵ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد تومان برای زوج‌های نیازمند، توزیع ۲ هزار نوشت‌افزار و کیف به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان کرخه، توزیع ۱۲ تن گوشت مرغ به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند، برگزاری ۲۰ مورد میز خدمت با حضور مدیران در بخش شاوور شهرستان کرخه، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳۲ کارگاه به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال، احداث بازارچه اقتصاد مقاومتی در شهر شاوور و بسیاری فعالیت‌های جهادی دیگر که ثمره آن‌ها نشاندن لبخند بر رو لبان خانواده‌های نیازمند بود.

 وی فعالیت‌های این نهاد را در حوزه عمرانی برشمرد و بیان کرد: ساخت و مرمت ۸ باب منزل مسکونی در مناطق محروم، برنامه‌ریزی جهت مشارکت در ساخت ۲۰ مدرسه در سطح شهرستان و بهسازی و ساخت ۱۰ مورد مرکز مذهبی و فرهنگی از اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه است.

فرمانده شهرستان کرخه پیرامون فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه سلامت گفت: ارائه خدمات، ویزیت و داروی رایگان توسط پزشکان متخصص در روستاهای اطراف اقدامی بسیار ارزنده بود که در جهت ارتقای سلامت و دسترسی عادلانه به امکانات پزشکی در مناطق محروم و برای خانواده‌های بی‌بضاعت انجام گرفت.

 گوروی پیرامون اقدام جهادی برپایی میز خدمت اظهار داشت: به‌منظور رفع مشکلات مردم اقدام به برگزاری ۲۰ مورد میز خدمت با حضور نماینده ولی‌فقیه و جمعی از مدیران استانی، در بخش شاوور شهرستان کرخه کردیم که شاهد نتایج بسیار خوبی در این زمینه بودیم.

 وی اقدامات جهاد سازندگی را در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳۲ کارگاه به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال، احداث بازارچه اقتصاد مقاومتی در شهر شاوور، راه‌اندازی کارگاه سازه‌های دستی در هنرستان کاردانش با مشارکت بسیج دانش‌آموزی، برپایی ۴۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مقاومت بسیج، پرداخت ۱۰ میلیاردریالی تسهیلات به کارگاه پرورش دام سنگین و اشتغال‌زایی پنج نفر به‌صورت مستقیم در سال ۱۴۰۲ از فعالیت‌های انجام‌گرفته در این حوزه است.

 فرمانده سپاه کرخه در پایان ضمن تشکر از مجاهدت و تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی در این شهرستان گفت: ان‌شاءالله همه ما استوار و ثابت‌قدم در مسیر جهاد سازندگی که ثمره آن روشن کردن بارقه‌های امید در دل مستضعفان و محرومان است، گام برداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از