حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
بسیج سازندگی در خط مقدم کارآفرینی
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

بسیج سازندگی در خط مقدم کارآفرینی

بسیج سازندگی یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور است که با امتیازات ویژه این نهاد همه اقشار با همه سلائق و رده‌های سنی می‌توانند برای خدمت‌رسانی و مجاهدت و تلاش و کار فعال باشند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ بسیج سازندگی یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور است که با امتیازات ویژه این نهاد همه اقشار با همه سلائق و رده‌های سنی می‌توانند برای خدمت‌رسانی و مجاهدت و تلاش و کار فعال باشند.

سلسله اقداماتی که در بسیج سازندگی انجام می‌شود در حوزه‌های مختلف کشاورزی و آبخیزداری، محرومیت‌زدایی و ساخت و مرمت و زیباسازی اماکنی همچون خانه‌های محرومین و مدارس است که با به‌کارگیری و مشارکت خود مردم انجام می‌شود. نزدیک به ۱۵۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سال‌های اخیر توسط سازمان بسیج سازندگی و جهادگران انجام شده است.

در مقوله کارآفرینی، زنان بسیجی که عموماً تحت عنوان بسیج محلات فعال هستند کارهایی برای کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانوار انجام می‌دهند که البته بعضی از این بانوان در منزل خود اقدام به تولید محصولاتی کرده و سازمان بسیج این محصولات را راهی بازار کار و یا به تعبیر بهتر بازاریابی این محصولات را انجام می‌دهد.

همچنین زنان سرپرست خانوار در این عرصه نقش مهم و فعالی دارند؛ این زنان با مشارکت در مشاغل خانگی و یا حضور در کارگاه‌هایی به کار و دریافت مزد می‌پردازند و به این ترتیب می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند و یقیناً این اشتغال به کار بخشی از درآمد کار را می‌تواند تأمین کند. 

یکی از بانوان کارآفرین خوزستانی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در رونق کسب‌وکارهای بانوان، گفت: حمایت‌های بسیج سازندگی باعث شد راه کارآفرینی برایم تسهیل شود.

زهرا لرکی بانوی ۳۷ساله کارآفرین هفتکلی، نزدیک ۸ سال است که در انباری منزلش با روش‌های خانگی و میوه‌های مختلف لواشک درست می‌کند و همراه همسرش خرج خانواده را می‌دهد.

این بانوی کارآفرین هفتکلی گفت: با خشک‌کردن میوه‌ها با روش‌های خانگی در انباری خانه لواشک با طعم‌های مختلف درست می‌کنم و کمک‌خرج همسرم هستم.

لرکی ادامه داد: امروزه شراریط اقتصادی جامعه به‌خصوص قشر متوسط و ضعیف طوری است که نیاز است زن و مرد در اقتصاد خانواده با یکدیگر همکاری کنند و در رابطه با مشاغل خانگی نیز چنین بحثی کاملاً آشکار است.

لرکی اظهار داشت: امروزه فرصت‌های شغلی و کسب‌وکارهای پرسود بسیار خوبی وجود دارد که با سرمایهٔ کم می‌توان به درآمدزایی رسید، کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند سود و مزایای زیادی داشته باشد و در عین حال نیاز به سرمایهٔ زیادی ندارند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که می‌توان با سرمایه اندک و مکان کوچک در منزل راه‌اندازی کرد درست‌کردن لواشک و خشک‌کردن میوه‌ها است.

لرکی ادامه داد: مردم می‌توانند برای بهبود وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی خود به راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک بپردازند، اگر کسب‌وکار را به‌صورت خانگی شروع کنند در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، زیرا دیگر نیازی به پرداخت اجاره و قبض‌های آب و برق به‌صورت جداگانه نیست.

وی در پایان گفت: در کنار ترشی، لواشک پرطرف‌دارترین خوراکی است که به‌راحتی فروخته می‌شود و می‌توان آن را در خانه انجام داد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از