حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بهبهان میزبان بزرگ‌ترین پیاده‌روی رضویون در جنوب کشور
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

بهبهان میزبان بزرگ‌ترین پیاده‌روی رضویون در جنوب کشور

هر ساله آئین باشکوه پیاده‌روی مردم شهرستان دارالمؤمنین بهبهان در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار می‌شود این مراسم با قدمت و سابقه‌ای طولانی در تاریخی، نشان‌دهنده ارادت و علاقه مردم بهبهان به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» از بهبهان؛ بر اساس سنت حسنه همه ساله آئین باشکوه پیاده‌روی مردم شهرستان دارالمؤمنین بهبهان در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار می‌گردد که دارای قدمت و سابقه طولانی در اسناد متقن تاریخی است و نشان از عرض ارادت و علاقه مردم بهبهان و شهرهای اطراف به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) دارد.

طبق روال همه ساله ده‌ها موکب در مسیر پیاده‌روی قدمگاه امام رضا (ع) تعبیه شده که برخی از مواکب وظیفه طبخ و توزیع ۷ هزار پرس غذای گرم را برعهده دارند و مابقی موکب‌ها در حوزه‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس، نقاشی، محصولات عفاف و حجاب فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است در این روز بزرگ و باشکوه ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان بهبهان و شهرهای هم‌جوار همه‌ساله، مسیر ۱۰ کیلومتری از میدان گل نرگس تا قدمگاه امام رضا (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند و سپس در مسجدی که موسوم به محل ادای نماز امام هشتم شیعیان است به اجتماع و عزاداران می‌پردازند.

بنا بر شهادت اسناد تاریخی، سال ۲۰۱ هـ . ق که حضرت رضا (علیه‌السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهر باستانی اَرَجان «بهبهان کنونی» عبور و در مکان فعلی قدمگاه نماز گذاردند که به‌پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود ۱۴ کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدمگاه متبرک حضرت رضا علیه‌السلام را با پای پیاده طی می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از