حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
پروژه‌های راه‌اندازی شده در دولت سیزدهم؛

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه صنعتی کشور

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه صنعتی کشور

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: پروژه‌های متعددی در دولت سیزدهم تکمیل و راه‌اندازی شدند و یکی از این پروژه‌ها، تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی بندر امام؛ سپهدار انصاری نیک با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید جمهور اظهار کرد: پروژه‌های متعددی در دولت سیزدهم تکمیل و راه‌اندازی شدند و یکی از این پروژه‌ها، تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام است که با سرمایه‌گذاری حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال که از سال ۱۳۹۶ شروع شده و فاز اول آن در سال ۱۴۰۲ و بخش تولید آب اسمزی در سال ۱۴۰۳ وارد مدار تولید شده امروز شاهد افتتاحیه و راه‌اندازی رسمی آن هستیم.

 مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در این مراسم همچنین ضمن اشاره به طرح‌های بندر امام نوین، بیان کرد: به‌زودی شمع‌کوبی پروژه بزرگ کلر آلکالی در مجاور این تصفیه‌خانه بزرگ شروع خواهد شد و به امید خدا در دولت چهاردهم شاهد راه‌اندازی بخشی از پروژه‌های بزرگ پتروشیمی بندر امام نوین خواهیم بود.

 تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام دارای دو بخش اصلی شامل تصفیه پساب و نمک‌زدایی است که بیش از ۴۰ هزار مترمکعب پستی را دریافت و ۲۶۰۰۰ مترمکعب آب اسمزی به‌عنوان خروجی آن وارد فرایند مجتمع می‌شود و نقش بسزایی در کاهش آب مصرفی مجتمع خواهد داشت.

 این تصفیه‌خانه با توانمندی و دانش متخصصان ایرانی در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا شده است.

 لازم به ذکر است دکتر انصاری نیک در این مراسم علاوه بر تقدیر از مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌فارس مدیران و مسئولین استانی خوزستان و شهر ماهشهر از کلیه کارکنان و مجموعه بزرگ پتروشیمی بندر امام به‌خاطر زحمات چند ساله تشکر کرد.

 علاوه بر بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه پتروشیمی بندر امام، هم‌زمان از ۱۶ طرح بزرگ نفت، پالایش و پتروشیمی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان توسط محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و وزیر نفت به‌صورت ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از