حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری دزفول مطرح کرد:

بکارگیری تمام ظرفیت دزفول برای میزبانی گردشگران نوروزی

بکارگیری تمام ظرفیت دزفول برای میزبانی گردشگران نوروزی

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: دزفول به دلیل داشتن طیف متنوعی از جاذبه‌های گردشگری میزبان گردشگران بسیاری است. تمهیدات لازم برای اسکان مناسب مسافران نوروزی فراهم شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حمیدرضا خادم بیان کرد: کمپ نوروزی با ظرفیت اسکان ۷۰۰ خانوار، ۵۳ مدرسه با ظرفیت ۴۵۰ کلاس، دو هتل، یک هتل‌آپارتمان با ظرفیت ۱۴۵ تخت، سه مهمان‌پذیر با ظرفیت ۱۸۰ تخت، چهار خوابگاه دانشجویی، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و دو اقامتگاه سنتی رسمی از جمله مکان‌های آماده شده در دزفول برای اسکان مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه دزفول یکی از قطب‌های مهم و ممتاز گردشگری خوزستان و کشور است، افزود: استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی دزفول بسیار چشمگیر و گسترده بوده به‌گونه‌ای که آمار مسافران نوروز حاضر در دزفول تا کنون رشد قابل‌توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به اینکه غرفه‌های صنایع‌دستی در تمام خانه‌های تاریخی دزفول برای معرفی تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنر صنعت این شهرستان ایجاد شده است، گفت: استقبال گردشگران از منطقه شهیون با طبیعت بی‌نظیر، روستای نمونه گردشگری پامنار، پل ساسانی، جاذبه‌های تفریحی، موزه، بازارچه و همچنین خانه‌های تاریخی این شهرستان بسیار گسترده بوده است.

دزفول از شهرهای قدیمی خوزستان با قدمتی ۹ هزارساله یکی از نخستین سکونتگاه‌ها و محل‌های شهرنشینی در جهان شناخته می‌شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از