حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول مطرح کرد:

سلامت هر فرد در گرو تغذیه سالم

سلامت هر فرد در گرو تغذیه سالم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: توجه به تغذیه صحیح و سالم در کمیت وکیفیت زندگی آینده هر فرد، بسیار اثرگذار است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان بهداشت دزفول؛ مهشید عصار اظهار کرد: توجه به تغذیه صحیح‌وسالم در کمیت و کیفیت زندگی آینده هر فرد، بسیار اثرگذار است.

 وی افزود: غالباً شاهدیم به‌خصوص در نوجوانان و جوانان به دلایل مختلف؛ عادات غلط تغذیه‌ای ازجمله افراط در مصرف غذا و نوشیدنی‌های دارای رنگ و یا مواد نگهدارنده مانند فست‌فودها، نوشابه‌ها و انواع نوشیدنی‌های شیرین صنعتی و یا برعکس، اجتناب از مصرف کافی لبنیات ایجاد و تثبیت می‌شود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: متأسفانه بررسی‌ها در گروه‌های سنی مختلف نشان می‌دهد ۱۸/۶ درصد نوجوانان و بزرگسالان الگوی مصرف نامناسب لبنیات دارند. در صورتی که علاوه بر نقش لبنیات در رشد و استحکام استخوان‌بندی، عضلات و دندان‌ها و تأمین برخی نیازهای ضروری مثل پروتئین و ویتامین‌ها برای بدن و اهمیت آن در سنین رشد؛ تحقیقات اخیر تأثیر لبنیات در سلامت روان و بهبود کیفیت خواب؛ پیشگیری از بیماری تخمدان پلی‌کیستیک و سرطان و... را نیز تأیید کرده است.

 عصار در ادامه گفت: انتشار آموزش و اطلاعات صحیح توسط رسانه‌ها می‌تواند عاملی بسیار مؤثر در فرهنگ‌سازی بوده و در کنار آموزش‌های حضوری حوزه بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت؛ افزایش سواد سلامت جامعه و اصلاح عادات غلط را تسریع بخشد.

 وی در خاتمه بیان کرد: یکی از اولویت‌های آموزشی سند ملی شورای سلامت و امنیت غذایی پرداختن به مبحث پراهمیت لبنیات می‌باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از