حالت تاریک
چهارشنبه, 25 مهر 1403
تأمین آب شرب باکیفیت برای روستائیان خوزستان
مدیرعامل آبفای خوزستان مطرح کرد:

تأمین آب شرب باکیفیت برای روستائیان خوزستان

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: طرح جهاد آب‌رسانی هم‌اکنون با ۴۸ درصد پیشرفت در حال اجراست و با اتمام این پروژه، آب آشامیدنی بیش از هزار و ۵۰۰ روستای استان به طور پایدار تأمین خواهد شد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره آبفا خوزستان؛ صابر علیدادی میزان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در خوزستان را ۴۸ درصد اعلام و اظهار کرد: به علت نبود نقدینگی، از ۳۰ کارگاه باز شده در این طرح، تنها ۱۰ تا ۱۲ کارگاه فعال هستند.

 وی با بیان اینکه طرح آب‌رسانی شهرستان دزپارت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره‌برداری است، افزود: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که با اجرای آن مشکل افت فشار آب برطرف می‌شود و با تکمیل طرح، آب آشامیدنی بیش از هزار و ۵۰۰ روستای استان پایدار خواهد شد.

 مدیرعامل آبفای خوزستان از علل مهم تنش آبی در استان را ناپایداری تأسیسات شبکه آب‌رسانی دانست و گفت: این موضوع باعث شد تا در نیمه اول امسال برای رفع تنش آبی، به‌صورت ضربتی خط‌های اتصال جدید ایجاد شود. از دیگر اقدامات آبفا برای رفع مشکل کم‌آبی در استان، شناسایی و احصای روستاهای دارای تنش آبی و سپس پایداری تأسیسات شبکه آب‌رسانی آن‌ها و همچنین با افزایش ظرفیت شبکه و تصفیه‌خانه برخی از شهرهای استان است. همچنین با همکاری صنایع استان، به‌وسیله ۳۰ دستگاه تانکر آب موردنیاز برخی از روستاهای استان در فصل گرم سال تأمین شد.

 علیدادی با اشاره به کاهش تنش آبی خوزستان نسبت به سال‌های گذشته، بیان کرد: در صورتی که نقدینگی لازم تأمین شود با اجرای طرح جهاد آبرسانی، مشکل کم‌آبی نقاط مختلف استان برطرف خواهد شد.

 وی افزود: در ایام اربعین امسال هیچ‌گونه مشکل کم‌آبی در مرزهای استان نبود و آب موردنیاز زائران به‌خوبی تأمین شد.

 بر اساس این گزارش استان خوزستان با جمعیت بیش از ۵ میلیون نفر یکی از استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

 انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از