حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
تا آخر هفته دمای خوزستان کاهش می‌یابد
مدیرکل هواشناسی خوزستان:

تا آخر هفته دمای خوزستان کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا روز چهارشنبه نوسانات محسوس دمایی وجود نخواهد داشت، اما در پایان هفته انتظار می‌رود دما به طور قابل‌توجهی کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز چهارشنبه نوسانات محسوس دمایی وجود ندارد و در پایان هفته کاهش دودرجه‌ای دما مورد انتظار است.

 وی افزود: همچنین طی امروز در سواحل و مناطق جنوبِ شرقی و جنوبی افزایش رطوبت و شرجی مورد انتظار است؛ سپس تا اواسط روز سه‌شنبه با تقویت جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و شرجی ضمن تقویت در نیمه جنوبی تا بخش‌های مرکزی و غربی استان نیز گسترش می‌یابد. روز چهارشنبه از شدت آن کاسته شده فقط سواحل جنوبی متأثر از هوای شرجی خواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی بعد از ظهرهای چهارشنبه تا جمعه سرعت وزش بادها در بخش‌های غربی، جنوبی و مرکزی به‌صورت متوسط و همراه با تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 در شبانه‌روز گذشته آبادان با دمای ۴۲/۵ و ایذه ۱۷/۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۴۲/۴ و ۲۴/۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از