حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
پیش‌بینی دمای هوا تا اواسط هفته در خوزستان؛

تداوم دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان

تداوم دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان‌دهنده وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر تا روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان به جز مناطق شرقی و شمالی است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از اداره‌کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: از اواخر وقت امروز به‌تدریج با استقرار جریانات جنوبی در ساحل شرقی و مناطق جنوب‌شرقی شاهد افزایش رطوبت خواهیم بود که این وضعیت طی روزهای آینده تا روز چهارشنبه به مناطق مرکزی، نوار ساحلی و مناطق جنوبی استان گسترش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در این مدت، افزایش ابر و رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق در ارتفاعات شرقی استان نیز دور از انتظار نیست؛ طی فردا یکشنبه نیز سرعت وزش باد در مناطق غربی و جنوب‌غربی متوسط خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۴۹ و ایذه با ۲۰/۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸/۲ و حداقل ۲۸/۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: باتوجه‌به پیش‌بینی‌های موجود نسبت به وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز صادر شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از