حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رهیاب گزارش می‌دهد:

تداوم زخم وعده‌ها بر پیکر عناوچه

تداوم زخم وعده‌ها بر پیکر عناوچه

حضور مسئولین در محل معضل جدی مردم عناوچه قابل تقدیر است اما باتوجه به شروع سال تحصیلی و وعده ساخت پل در سال آینده توسط معاون عمرانی استاندار خوزستان ،همچنان نگرانی مردم این دهستان از حیث خطرات تردد دانش آموزان‌شان پا برجاست.

به گزارش رهیاب، دهستان عنافچه جزیره‌ای در محاصره رودخانه کارون است که نبود امکانات، مدرسه و مرکز درمانی‌ دراین‌ دهستان باعث شده تا مردم برای تمامی امورات خود به نزدیکترین شهر تردد کنند به همین دلیل ارتش‌ جمهوری‌اسلامی از سال‌های دور پل شناوری را بر روی این رودخانه برای تردد مردم این دهستان به شهر ملاثانی نصب کرد اما پنجم بهمن سال ۱۳۹۵به دلایل مختلف این پل شناور نظامی جمع آوری شد و ازآن روز اهالی این دهستان برای تردد با مصائب فراوانی روبرو شدند.

یوسف مقدم یکی از ساکنان اهالی روستاهای دهستان عنافچه در این رابطه اظهار کرد: پل‌های شناور برای استفاده‌های مقطعی مانند زمان جنگ که از آن استفاده می‌شود اما بیش از ۱۰ سال از احداث پل موقتی برای اتصال دهستان عنافچه به ملاثانی گذشته است و مدت هاست با وعده سرخرمن پل شناور هم جمع کردند که همین امر موجب شده که تردد دانش آموزان و اهالی روستاهای این منطقه با قایق‌های کوچک و غیراستاندارد انجام گیرد که نگرانی‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

این ساکن روستا، گفت: حدود چهار سال قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، عملیات اجرایی ساخت پل فولادی ارتباطی ملاثانی – عنافچه برای تردد مردم ۴۳ روستای دهستان این منطقه کلنگ زنی شد تا مشکل تردد مردم برای همیشه حل شود اما به نظر می‌رسد اراده‌ای برای حل مشکل پل در استان و شهرستان وجود ندارد و برای احداث پل ثابت نیاز به یک تصمیم کشوری داریم.

پلی که مسئولان ملی و محلی از وزیر و استاندار تا نماینده مجلس، فرماندار ادوارمختلف تا به امروز با هدف هموار کردن مسیر مردم از آن بازدید و وعده پل فولادی را دادند، اما یک سرچ ساده در اخبار خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد نتیجه این بازدید‌ها فقط و فقط عکس یادگاری مسئولان با درد و مشکلات مردم بود و رزومه‌هایی که برای اشغال کرسی‌های دیگر مدیریتی جمع آوری می شد.

وزیر از آمادگی وزارتخانه متبوع خود برای ساماندهی پل، استانداران و فرمانداران از رایزنی‌های خود برای جذب اعتبارات مورد نیاز پل، نماینده مجلس از درخواست اعتبارات از این دستگاه و آن دستگاه و مدیرکل از ابراز امیدواری‌ها برای مردم قصه‌ها گفتند، اما این مردم بودند که خطرات گذشتن از پل شناور را به جان خریدند و حالا با این بهانه که عملیات اجرایی پل بتُنی - فولادی بر روی رودخانه به منظور برقراری ارتباط ۴۳ روستای دهستان عنافچه با جمعیتی بالغ بر ۱۵هزار نفر شروع شده است دیگر پلی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد پس اعتراض اهالی این روستا صبح روز دهم مهرماه در بازدید از این روستا از احداث نشدن پل ثابت بر روی رودخانه کارون در مسیر دهستان عنافچه گلایه می‌کنند و می گویند: بعد از جمع آوری پل شناور در این منطقه صد‌ها دانش آموز برای تردد با مشکل مواجه شده اند.

وی با قول پیگیری برای حل مشکل مردم این منطقه از اخلال ایجاد شده در تردد مردم دهستان عنافچه از آن‌ها به ویژه دانش آموزانی که هر روز صبح برای عبور از رودخانه با مشکل مواجه اند عذرخواهی کرد.

درحالی‌که رییس شورای اسلامی شهرستان باوی (ملاثانی) می‌گوید: به علت تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز، مدت هاست این پل فولادی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با گذشت زمان چهار ساله و تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز، هم اکنون برای تکمیل این پل دو هزار میلیارد ریال نیاز است.
مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی سال‌هاست که در انتظار پل برای تردد به شهر ملاثانی جهت انجام امورات روزمره زندگی خود هستند اما پس از درخواست نماینده ولی فقیه درخوزستان باردیگر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان وعده تکمیل پروژه ساخت پل ثابت «دهستان عنافچه» را به نیمه نخست سال آینده موکول می کند.
بر اساس این گزارش ساکنان روستاهای دهستان عنافچه ناچار هستند برای سفر به شهر ملاثانی با خودرو مسیر ۲۵ کیلومتری را طی کنند در حالی که با ساخت پل، این مسیر به کمتر از ۵۰۰ متر خواهد رسید.
 حضور مسئولین در محل معضل جدی مردم عناوچه در جای خود قابل تقدیر است اما با توجه به شروع سال تحصیلی و وعده ساخت پل در سال آینده توسط معاون عمرانی استاندار خوزستان ، همچنان نگرانی مردم این دهستان از حیث خطرات تردد دانش آموزان‌شان پا برجاست.
پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از