حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

تداوم مه گرفتگی همراه با آلایندگی در خورستان

تداوم مه گرفتگی همراه با آلایندگی در خورستان

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی صفی آباد دزفول گفت: پدیده مه گرفتگی تا روز دوشنبه با همین شدت تکرار می‌شود و دید افقی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر متغیر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ رضا مین باشیان با اشاره به آخرین الگو‌های هواشناسی به خبرنگار ما گفت: تا روز دوشنبه هفته پیش رو به دلیل پایداری هوا، مه گرفتگی صبحگاهی و شامگاهی و کاهش دما در سراسر خوزستان و همچنین افزایش آلایندگی در شهر‌های صنعتی استان ادامه داشته باشد.

وی افزود: مه گرفتگی تا روز دوشنبه با همین شدت تکرار می‌شود و دید افقی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر متغیر خواهد بود.

مین باشیان ادامه داد: با توجه به بارندگی اخیر رطوبت سطح زمین بالا است، به همین دلیل پیش بینی می‌شود با پدیده مه گرفتگی حداقل تا روز دوشنبه مواجه باشیم و این احتمال وجود دارد که مه گرفتگی تا آخر هفته ادامه داشته باشد.

در شبانه روز اخیر حداکثر دمای دزفول به ۱۹.۲ و حداقل به ۹.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان؛ مه در ۹ شهر استان ازجمله؛ گتوند، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر، شوش، اندیمشک، بهبهان و ایذه به ۱۰۰ درصد رسید.
 
این پدیده در شهر‌های رامهرمز، دهدز، امیدیه و هندیجان ۹۹ درصد گزارش شده است.
 
 همچنین پدیده مه در اهواز ۹۸، شادگان ۹۶، کشاورزی اهواز ۹۵، ماهشهر و آغاجری ۹۵ و آبادان ۸۴ درصد به ثبت رسیده است.
 
هواشناسی خوزستان وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی و کاهش دید افقی از اواخر وقت روز گذشته پنجشنبه تا ظهر روز دوشنبه بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان و جاده‌های مواصلاتی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
 
پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از