حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403

تدوین طرح جامع ستاد گردشگری در خوزستان

تدوین طرح جامع ستاد گردشگری در خوزستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان: طرح جامعی را ستاد گردشگری استان به دستور استاندار خوزستان و با همکاری محوری اداره کل میراث فرهنگی ارایه داده که تا هفته آینده تدوین می‌شود.

به گزارش رهیاب ، عبدالله افرازه‌شهاوند در آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و گردشگری که در هتل پارس اهواز برگزار شد، با بیان این‌که خوزستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که به مراتب قوی‌تر از نفت و گاز این استان است، اظهارکرد: با استفاده و بهره‌برداری صحیح، دستاورد‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی از این حوزه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه تسهیلات همکاری لازم را برای تشویق بخش خصوصی انجام خواهیم داد.


اوزستان در پنج تا شش حوزه می‌تواند ظرفیت‌های بسیار بزرگی را بالفعل برساند، توضیح داد: در حوزه گردشگری طبیعت، گردشگری آبی، گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی‌ـ‌فرهنگی این استان ظرفیت‌های متعددی دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح مورد استفاده قرار گیرند.



او خاطر نشان کرد: از تمام شهرستان‌های خوزستان به جز هفتکل رودخانه عبور می‌کند. بدین معنی که خوزستان جغرافیای بسیار پهناوری را دارد که منحصربفرد است.

وی با تاکید بر این‌که گردشگری قطعا باید پیوست و سود اقتصادی داشته باشد، یادآوری کرد: خوزستان ظرفیت‌های ارزش افزوده بسیاری دارد و لازم است به صورت ویژه در این حوزه برنامه‌ریزی انجام شود.



معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌ها، ارایه خدمات جانبی و ایجاد اشتغال در این حوزه نیاز به سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری دارد، گفت: بخشی از سیاست‌گذاری، طراحی و برنامه‌ریزی آن به عهده دولت و بخشی از آن به عهده بخش خصوصی است.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از