حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان مطرح کرد:

تردد ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان

تردد ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر از گذرگاه اربعین شلمچه و چذابه تردد کردند.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ولی‌الله حیاتی در گفتگویی رسانه‌ای  با اشاره به ثبت تردد بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای استان از ابتدای ماه صفر تاکنون، اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۴۹ زائر اربعین حسینی روز گذشته از مرز زمینی شلمچه تردد کردند. در این مدت ۴۸ هزار و ۴۱۳ زائر ایرانی و یک هزار و ۹۴۰ زائر خارجی مرز شلمچه را برای زیارت امام حسین (ع) انتخاب کردند و راهی کربلا معلا شدند، ضمن اینکه ۵ هزار و ۷۳۲ ایرانی و ۹۶۴ خارجی از این مرز به کشور بازگشتند.

 وی به تردد ۷۲ هزار و ۱۶۴ نفر در هفتم صفر مصادف با بیست و دوم مرداد از دو مرز شلمچه و چذابه اشاره کرد و افزود: از مرز زمینی چذابه آمار تردد ۱۳ هزار و ۳۹۵ زائر ایرانی و ۹۴۹ زائر خارجی به ثبت رسید.

 به گفته حیاتی؛ آمارها از افزایش ۳ درصدی خروج زائران در مقایسه با اربعین سال گذشته حکایت دارد، اما در مجموع تردد در این مدت نسبت به اربعین سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است و از زائران اربعین حسینی درخواست می‌شود بدون گذرنامه به مرزهای شلمچه و چذابه ورود نکنند، زیرا بدون گذرنامه امکان خروج از مرزها وجود ندارد.

 فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان گفت: ۴۸ گذرگاه برای تردد در پایانه مرزی شلمچه آماده شده که از این تعداد ۲۴ گذرگاه در سالن‌های ورودی و خروجی و ۲۴ گذرگاه برای ترددهای اضطراری مهیا شدند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از