حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
یادداشت؛

ترور مهمان غیر قابل گذشت است

ترور مهمان غیر قابل گذشت است

کارشناس روابط بین‌الملل در یادداشت خود می‌نویسد: برای ملتی که به مهمان‌نوازی شهرت دارد تعرض به مهمان غیر قابل جبران است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ صادق شاهوار‌پور کارشناس روابط بین‌الملل در یادداشتی نوشت: غصه این جاست که اسماعیل هنیه در کنار جایگاه اثرگذارش در جبهه مقاومت، مهمان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران بود.

 برای ملتی که به مهمان‌نوازی شهرت دارد تعرض به مهمان غیر قابل جبران است.

 ما اهل کوفه نیستیم که مهمان دعوت کنیم و نظاره‌گر شهادتش باشیم؛ لذا فارغ از محاسبات مصلحت اندیشانه پاسخ به این جنایت ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، سطح پاسخ نیز باید شامل آسیب واقعی و تأثیرگذار به منافع رژیم صهیونیستی باشد.

 در میدان جنگ آیه یأس خواندن و زخم‌زبان زدن کمک به دشمن است ما در یک جنگ فرسایشی با رژیم صهیونیستی و عقبه آمریکایی - اروپایی او قرار داریم بعد از هر دستاوردی احتمال اقدام دشمن وجود دارد باید بدانیم جنگ در این نقطه به پایان نمی‌رسد و فرایند درگیری‌ها تداوم دارد همان‌طور که پس از تلخی عملیات کربلا چهار و رمضان موفقیت در عملیات‌های کربلا پنج و والفجر را تجربه کردیم، یا پس از سال‌ها گسترش خلافت داعش و دیدن تصاویر تأثربرانگیز پیکر فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم پایان داعش را به چشم دیدیم.

 این ترور یک عملیات ترکیبی «نظامی، امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای» است که در کنار حذف فیزیکی رهبران مقاومت توان بازدارندگی ایران را تحت‌الشعاع قرار داده و با خدشه واردکردن به احساس امنیت عمومی جامعه ایرانی، به دنبال ایجاد شکاف در جبهه مبارزه با اسرائیل در منطقه است.

 آمریکا نیز از ترور رئیس‌دفتر حماس بی‌نصیب نیست، وقتی امنیت اسماعیل هنیه در قطر با وجود پایگاه‌های بزرگ نظامی آمریکا و تردد سنگین عناصر موساد به این کشور را در کنار ترور او در ایران قرار می‌دهیم نقش آمریکا آشکارتر خواهد شد.

 ایالات متحده این پیام را به کشورهای منطقه منتقل می‌کند که برای تأمین امنیت باید هزینه حضور آمریکا را پرداخت و منافع او را تأمین کرد.

 حضور مقامات سیاسی، اقتصادی و نظامی صهیونیست‌ها در کشورهای منطقه می‌تواند هدف جدی ایران برای واکنش به این جسارت صهیونیست‌ها باشد.

 حتی اگر عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گیرد بازهم ایران باید این پیام را به کشورهای منطقه ارسال کند که در صورت حضور مقامات صهیونیست آن‌ها هدفی مشروع برای ایران خواهند بود.

 بهای خون شهید اسماعیل هنیه باید پایان حضور مقامات اسرائیل و توقف توافق آبراهام در کشورهای باشد نباید این فرصت را با مصلحت‌اندیشی کاذب از دست دهیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از