حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاون قضایی دادگستری استان خوزستان مطرح کرد:

تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه

تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه

معاون قضایی دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، برنامه های هفته قوه قضاییه را اعلام كرد و گفت: این هفته فرصتی مغتنم برای تکریم تلاش‌گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام این عرصه است.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون برنامه‌های هفته قوه قضاییه در خوزستان اظهار کرد: هرساله به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران با وفایش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، برنامه‌هایی از سوی قوه قضاییه از یکم تا هفتم تیرماه در سراسر خوزستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه یادآور سالروز فاجعه جانسوز و دردناک شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از گران‌قدر انقلاب اسلامی است افزود: نام‌گذاری یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضاییه فرصتی مغتنم برای تکریم خادمان و تلاش‌گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر دستگاه قضایی در جامعه است.

معاون قضایی دادگستری استان خوزستان گفت: هفته قوه قضاییه امسال مصادف شده است با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که بایستی از این فرصت برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.

امانت بهبهانی بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در دستگاه عدلیه تأکید کرد و ادامه داد: پیام‌های امیدآفرین برگرفته از سند تحول قوه قضاییه تحت عنوان روایت پیشرفت باید برای عموم مردم از طریق انتشار و توزیع محتوای رسانه‌ای تبیین شود.

وی با اشاره به تدوین ۲۰ برنامه کلیدی در استان خوزستان، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در طول هفته قوه قضاییه برگزار می‌شود دیدار با نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به همراه قضات، رئیس‌کل دادگستری، دادستان و همه رؤسای سازمان‌های تابعه است تا تجدید عهد و پیمانی دوباره با آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری داشته باشند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه بیان کرد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور جمعی از مسئولین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شکرگزاری برای مسئولان، تنها ارائه خدمت بهتر به مردم و بزرگ‌ترین خدمت به فرهنگ شهید و شهادت، خدمت به مردم نجیب ایران اسلامی است، هفته قوه قضائیه بهترین فرصت برای تبیین خدمات این قوه است چرا که سنگر قضاوت همیشه حساس بوده و باید در این مسیر حق امانت را ادا کنیم تا از لغزش‌ها در امان باشیم.

 رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برپایی میز خدمت و ملاقات مردمی مقامات ارشد قضایی استان و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با مردم استان خوزستان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در روز جمعه یکم تیرماه خبر داد و گفت: در این دیدار مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی خواهد شد.

امانت بهبهانی ادامه داد: در طول این هفته هیئت‌هایی از مسئولان قضایی استان، ریاست کل و دادستان مرکز استان و رؤسای سازمان‌های تابعه و قضات به زندان‌های استان تشریف خواهند برد و مشکلات زندانیان رو از نزدیک بررسی خواهند کرد و تصمیماتی اتخاذ می‌کنند.

وی گفت: همچنین در پنج مسجد دیدار مردمی برگزار خواهد شد که از شب قبل به اطلاع مردم خواهیم رساند همچنین روز یکشنبه هم نیز دیدار مردمی در سالن امامت دادگستری استان برگزار می‌شود.

امانت بهبهانی افزود: دیدار با نخبگان حوزوی، دانشگاهی به همراه وکلا و کارشناسان دستگاه با حضور ریاست محترم کل و مدیران قضایی از دیگر برنامه‌های قوه قضاییه است همچنین دیدار با سران و بزرگان عشایر که از این ظرفیت‌های مهم استان خوزستان به شمار می‌روند، برنامه‌ریزی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از