حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

تعدادی از واکسن‌های منقضی‌شده جمع‌آوری شد

تعدادی از واکسن‌های منقضی‌شده جمع‌آوری شد

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص جمع‌آوری تعدادی از واکسن‌های با تاریخ مصرف منقضی شده توضیحاتی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ تاریخ مصرف تعدادی از واکسن‌های کووید-۱۹ به دلیل عدم استقبال و مراجعه مردم جهت دریافت نوبت‌های تکمیلی، منقضی شده بود و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت از چرخه مصرف جمع‌آوری شد تا پس از طی مراحل قانونی امحا شوند.

جمع‌آوری و حذف واکسن‌هایی که به هر علت، اثربخشی خود را از دست داده‌اند، امری کاملاً معمول است که با هدف جلوگیری از افت ایمنی فردی و اجتماعی، روزانه در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

امحای دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تابع فرایند خاصی است که به‌منظور حفظ سلامت انسان و محیط زیست، تنها توسط مؤسسات معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

بی‌شک نشر اکاذیب در راستای ایجاد بی‌اعتمادی مردم به نیروهای خدوم و فداکار نظام سلامت کشور که هدفی جز تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه ندارند، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که برنامه ملی ریشه‌دار و پرافتخار ایمن‌سازی علیه بیماری‌های واگیردار کشنده را هدف قرار داده است.

این عمل ناپسند و نابخشودنی قطعاً از طریق مراجع امنیتی و قضایی پیگیری خواهد شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از