حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:

تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان محدود به فضای مدرسه نیست

تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان محدود به فضای مدرسه نیست

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سند تحول بنیادین موقعیت یادگیری را فقط محدود به کلاس درس و فضای مدرسه نمی‌داند؛ بلکه مسجد، محله و جامعه دارای موقعیت‌های بسیاری برای آموزش، یادگیری و پرورش نسل آینده است.

محمدحسین پورثانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: سند تحول بنیادین در نظام آموزش‌وپرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی است و یکی از اهداف آن این است که هر دانش‌آموز به‌عنوان نسل آینده کشور و فردی که در جامعه تأثیرگذار است  به شکوفایی و کمال برسد.

وی با بیان اینکه موقعیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان بسیار متنوع است، افزود: سند تحول بنیادین موقعیت یادگیری را فقط محدود به کلاس درس و فضای مدرسه نمی‌داند؛ بلکه مسجد، محله و جامعه دارای موقعیت‌های بسیاری برای آموزش، یادگیری و پرورش نسل آینده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل گفت: حماسه حسینی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین مبین اسلام دارد و برگزاری برنامه‌هایی از این دست تلنگری بر این موضوع است که آموزش نسل آینده محدود به سال تحصیلی نیست.

پورثانی این سند را زمینه‌ای برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه دانست و عنوان کرد: یکی از جلوه‌های حیات طیبه زندگی حسینی است و سوگواره احلی من العسل تمرینی است برای اینکه دانش‌آموزان با فرهنگ حسینی و عاشورایی آشنا شوند و این فرهنگ را در زندگی خود جاری سازند.

وی عنوان کرد: برای معلمان در اوقات تابستان در سه لایه جذب، تثبیت و ارتقا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

ادامه داد: نیروهایی که اکنون در مرحله گزینش هستند و در حوزه پرورشی جذب می‌شوند از کسانی انتخاب خواهند شد که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشند.

در حوزه ارتقا نیز برای معلمان دوره‌های خاصی در تابستان برنامه‌ریزی شده است که قطعاً ماحصل آن داشتن معلمانی در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از