حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مطرح کرد:

تعویض یک هزار زنجیره مقره در شبکه برق

تعویض یک هزار زنجیره مقره در شبکه برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تعویض یک هزار و ۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه برق غرب اهواز، باهدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه صورت‌گرفته است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی اسدی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بهبود قابلیت اطمینان شبکه‌های ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت در نواحی بهره‌برداری غرب اهواز این تعداد زنجیره مقره سیلیکونی جایگزین مقره‌های پرسیلنی شد اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و ۹۴ زنجیره مقره سیلیکونی جایگزین مقره پرسیلنی خطوط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه رامین سپیدار و اهواز دو کریت و تعداد ۱۴۸ زنجیره مقره در خط ۴۰۰ کیلوولت شمال غرب - مهزیار شده است.

 وی ارزش سرمایه‌گذاری این عملیات را ۲۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اقدام باهدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه صورت‌گرفته است.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اطمینان شبکه ۴۰۰ کیلوولت در نواحی بهره‌برداری غرب اهواز، افزایش پایداری خطوط و جلوگیری از قطعی‌های ناشی از فرسودگی مقره‌ها، پایداری و کاهش خاموشی‌های ناخواسته ناشی از پدیده گرد و خاک، ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق خصوصاً در بخش‌های صنعتی از جمله پتروشیمی مارون، صنایع نفت و گاز شهید محمدی، تأسیسات آب‌رسانی اهواز، تأسیسات طرح پایش گازهای آلوده «آماک»، صنایع فولاد و شهرک‌های صنعتی مجاور، از دیگر اهداف بهره‌برداری از این طرح است.

 شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از