حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
استاندار خوزستان درگفتگو با «رهیاب»:

تقارن بهار قرآن‌وطبیعت فرصتی برای تحوّل است

تقارن بهار قرآن‌وطبیعت فرصتی برای تحوّل است

استاندار خوزستان گفت: تقارن بهار قرآن و طبیعت فرصت ارزنده‌ای است که مسئولان نیز با امیدآفرینی به‌سوی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی پیش بروند؛ همان‌طور که در سال جدید با نیت پاک و نیک، عمل کنیم و برای‌خدا اقدام نماییم.

 علی‌اکبر حسینی محراب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در بهار قرآن و طبیعت انسان شاهد جلوه اعجاز خداوند بر روی زمین و بهار روح و انسانیت است؛ ازاین‌رو در این دو بهار می‌توان«حول حالنا الی احسن حال» در طبیعت و فطرت را احساس کرد.

 وی با بیان اینکه تقارن بهار سال جدید با ماه مبارک رمضان همان «نورعلی‌نور» است که در قرآن آمده، افزود: هر دو بهار مدرسه و مکتب توحید و معرفت هستند و هر کسی دل‌وجان خود را در حال هوای این دو بهار قرار دهد، از فیوضات آن بهره‌مند خواهند شد.

 استاندار خوزستان ماه مبارک را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: مغفرت و نعمت‌های الهی همیشه وجود دارد؛ اما در ماه رمضان به‌سوی بندگان سرازیر می‌شود و مردم از فیوضات خداوند بیشتر برخوردار می‌شوند.

 حسینی محراب گفت: قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد. در روایات اسلامی، از ماه رمضان به‌عنوان بهار قرآن یاد شده است، چنانچه حضرت امام باقر (ع) می‌فرماید: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

وی ادامه داد: بدیهی است فضایل و ثواب‌هایی که برای ماه رمضان و روزه‌داری توصیف شده از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‌ها جامه عمل بپوشانند؛ ازاین‌رو فرصت را غنیمت بشماریم و خود را از تمام آلودگی‌ها پاک کنیم و حال خود را به احسن حال تغییر بدهیم.

 استاندار خوزستان عنوان کرد: در این ماه، طریق هدایت به صریح‌ترین شیوه تجلی‌یافته و با بلیغ‌ترین زبان تبیین شده و ارزش‌های فرهنگی ماه رمضان بسیار زیاد است، به‌نحوی‌که می‌توان جوهره فرهنگ اسلامی را در آموزه‌های آن مشاهده کرد.

 حسینی محراب خاطرنشان کرد: یکی از اشتراکات نوروز و ماه رمضان، یک سنت قدیمی دیدوبازدید از اقوام، دوستان و آشنایان و میهمانی دادن است. امسال مقارنه این دو مناسبت دینی و سنتی؛ مجال خوبی را فراهم کرده تا  در ضیافت الهی، در لحظه افطار و سنت ارزشمند پهن کردن سفره افطاری دورهم جمع شویم. هم دیدارها تازه می‌شود و هم به ترویج فرهنگ زیبای افطاری دادن می‌انجامد.

 وی با بیان اینکه خداوند مهربان ماه رمضان را برای بندگانش سرتاسر امید قرار داده است تا آنجا که درب‌های رحمت الهی را باز کرده و شیطان را در غل‌وزنجیر قرار داده است؛ عنوان کرد: بنابراین، وضعیتِ فوق‌العاده ارزنده‌ای است که مسئولان نیز با امیدآفرینی به‌سوی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی پیش بروند؛ همان‌طور که در سال جدید همه چیز، سوسوی امید را دارد تا با امکاناتی که در اختیارمان است، وضعیت بسیار خوبی را برای مردم رقم بزنیم و با نیت پاک و نیک، عمل کنیم و برای‌خدا اقدام نماییم.

 حسینی محراب اضافه کرد: این درس را امام خمینی «ره» به ما آموختند که عمل و اقدام، برای نتیجه نیست. نتیجه، در آن نیت خالصی است که شما در حین اقدام دارید. نتیجه با خداست؛ ما باید تکلیفمان را انجام بدهیم. خوشبختانه، این انجام تکلیف در طول عمر انقلاب، همراه با نتایج بوده است.

 استاندار خوزستان با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه برخلاف هوای نفسانی خود حرکت کنیم و با این خودخواهی و غرور و تبعیت از شیطان نفس مخالفت کنیم، یادآور شد: مواظب باشید، اسیر شیطان نشوید - همان لحظه، از این مسافت قریب که «انّ راحل الیک قریب‌المسافة»، پا را در آن جاده گذاشته‌ایم و به سمت بالا می‌رویم و این، در ماه رمضان امکان‌پذیر است. کنترل هوای نفسانی، در ماه رمضان آسان‌تر از همیشه است. پس، امسال نوروز ما، حقیقتاً می‌تواند نوروز باشد؛ نه فقط نوروز در طبیعت، بلکه نوروز در ذات و وجود و حرکت خود ما و امروز، این بسیار مهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از