حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاون عمرانی استاندار:

تناقض‌های آماری بانک‌ها حل‌وفصل شود

تناقض‌های آماری بانک‌ها حل‌وفصل شود

معاون عمرانی استاندار گفت: عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به نهضت ملی مسکن روستایی رضایت‌بخش نبوده است.

به گزارش شبکه اطّلاع رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی امروز سه‌شنبه در نشست استانداری اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه حجم بسیار بالایی از اراضی موردنیاز مسکن در سطح استانی تأمین شده است، پاشنه آشیل سال ۱۴۰۳ تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه آمار بانک‌ها باید متناسب با عملکرد آن‌ها باشد، افزود: بر اساس شاخص ارزیابی بانک در سامانه TEM، طی هفته آینده باید تمام تناقض‌های آماری بانک‌ها حل‌وفصل شود و تمام اقدامات آن‌ها در سامانه بارگذاری شود.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به سخت بودن شرایط رفت‌وآمد متقاضی روستایی به شهر گفت: اگر به دنبال رشد و جهش در این حوزه هستیم باید همراه با مسئولان بانک به‌صورت میدانی در روستاها حضور پیدا کنیم و شرایط را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

خانچی بیان کرد: فرمانداران باید در جهت تسهیل شرایط پرداخت وام‌های بانکی به روستاییان و سرعت‌بخشیدن به این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رکورد استانی و کشوری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قابل‌قیاس نیستند، عنوان کرد: میزان تسهیلات ارائه شده توسط اکثر بانک‌های استان زیر سطح کشور است؛ لذا طی فرصت یک‌هفته‌ای تمامی بانک‌های استان باید خود را به سطح کشوری برسانند.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: فهرست روستاهایی که زمین‌های آن‌ها مشخص شده است باید توسط بنیاد مسکن به فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شود و تا نیمه خرداد عملیات واگذاری و اجرایی تمامی روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که خودمالک هستند آغاز شود.

خانچی با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات به ۵۶ هزار خانوار تا پایان امسال تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل در پیشبرد این هدف را داشته باشند و اعتبارات موردنیاز را هر چه سریع‌تر تأمین کنند.

وی اولویت کل استان تا پایان سال ۱۴۰۳ را نهضت ملی مسکن دانست و اظهار داشت: باید عملیات ساخت‌وساز در تمام شهرستان‌های استان به‌گونه‌ای رونق بگیرد که در پایان خردادماه صدای کمبود مصالح و نیروی کارگر به گوش برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از