حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
توزیع مخازن آب برای عشایر اندیمشک آغاز شد
در حاشیه بازدید از مناطق عشایری گرمسیری اندیمشک؛

توزیع مخازن آب برای عشایر اندیمشک آغاز شد

رئیس اداره امور عشایر اندیمشک گفت: توزیع ۹۰ مخزن ۵۰۰ لیتری آب میان عشایر این شهرستان آغاز شد. این اقدام به‌منظور تأمین آب شرب عشایر و کمک به حل مشکل کم‌آبی در مناطق عشایری انجام می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهدی خدادادی سه‌شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق عشایری بخش الوار گرمسیری اندیمشک در جمع خبرنگاران راه و آب را دو نیاز اساسی مناطق عشایری اندیمشک دانست و اظهار کرد: تأمین راه ایمن یکی از مطالبه‌های اساسی عشایر شهرستان است که انجام آن در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با اشاره به بازدید میدانی جهان‌بخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی از منطقه عشایری چاونی بخش الوار گرمسیری این شهرستان افزود: عشایر بدون واسطه مشکلات و خواسته‌های خود را در این بازدید مطرح کردند که اصلی‌ترین این خواسته‌ها تأمین زیرساخت‌های موردنیاز جامعه عشایری از جمله راه، آب و برق بود.

 رئیس اداره امور عشایر اندیمشک تأمین صفحه خورشیدی برای عشایر اندیمشک را یکی از اولویت‌های مهم دانست و گفت: پیگیری برای تأمین صفحه‌های خورشیدی در مناطق عشایرنشین اندیمشک در حال انجام است.

 وی آب را یکی از زیرساخت‌های حیاتی منطقه عشایری چاونی اندیمشک دانست و بیان کرد: ۴۰ مخزن از ۹۰ مخزن آب تأمین شده برای مناطق عشایری اندیمشک به عشایر منطقه چاونی اختصاص‌یافته است که توزیع این مخازن از امروز آغاز شد.

عشایر اندیمشک همواره با کمبود آب شرب مواجه هستند، به‌ویژه در فصول گرم سال. توزیع این مخازن می‌تواند تا حد زیادی به بهبود شرایط آب‌رسانی به جامعه عشایری این منطقه کمک کند. مسئولان امیدوارند با اجرای این طرح و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، بتوانند رفاه و آسایش بیشتری را برای زندگی عشایر فراهم آورند.

 جمعیت عشایر خوزستان در فصل قشلاق ۱۵ درصد جمعیت عشایر کل کشور است.

 عشایر هفت استان ییلاقی در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند.

 این عشایر از استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند.

 کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خوزستان از اواخر مهر هم‌زمان با سردشدن هوا در مناطق ییلاقی شروع می‌شود.

 هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از استان‌های هم‌جوار همه ساله برای سپری‌کردن شش ماه دوره قشلاق از مناطق مختلف از جمله اندیمشک وارد خوزستان می‌شوند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از