حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
توسعه تعاونی‌ها منجر به رشد اقتصادی کشور می‌شود
استاندار خوزستان مطرح کرد:

توسعه تعاونی‌ها منجر به رشد اقتصادی کشور می‌شود

استاندار خوزستان گفت: برای مشارکت اقتصادی مردم می‌توان از طریق توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی به نتایج مطلوبی دست‌یافت.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی اکبر حسینی محراب امروز یکشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان اظهار کرد: با توجه جدی‌تر به بخش تعاونی‌ها، مردمی‌شدن اقتصاد تحقق پیدا می‌کند به این معنی که عامه مردم در اقتصاد نقش داشته باشند.

 وی با بیان اینکه ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید به تعاونی‌ها اختصاص یابد که این امر تاکنون محقق نشده است، افزود: در اوایل انقلاب کارهای خوبی صورت گرفت؛ ولی در ادامه نتوانستیم بخش تعاون را در کشور توسعه دهیم.

 استاندار خوزستان گفت: باید با فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه الگوهای جدید، تعاونی‌های استان را به نسل جوان معرفی کنیم تا با فرهنگ تعاون بیشتر آشنا شوند و همچنین با برگزاری میزگردها و کارگاه‌های آموزشی از وجود نخبگان استان در بخش تعاون استفاده شود.

 حسینی محراب با اشاره به اینکه تصدی‌گری دولت در موارد خاص در قانون مشخص شده است، بیان کرد: واگذاری کار به مردم در قالب تعاونی باید صورت بگیرد تا تولید توسعه یابد و برای مشارکت اقتصادی می‌توان از طریق توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی به نتایج مطلوبی دست‌یافت.

 وی ادامه داد: نگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که اگر مردم در هر زمینه ورود پیدا کنند موفق هستیم؛ لذا باید میدان را برای حضور مردم فراهم کرد؛ برای شکوفایی بخش تعاون، باید امکانات اقتصادی و تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد.

استاندار خوزستان بر برقراری تعاونی‌های استان با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعاونی‌های استان با ترک‌ها، روس‌ها و کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارتباط چندانی ندارند که این نقیصه باید برطرف شود.

 وی افزود: ما به دنبال گسترش سرمایه‌داری غربی در کشور نیستیم؛ بلکه اولویت ما گسترش تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف است.

 استاندار خوزستان اضافه کرد: اگر تعاونی‌ها به‌خوبی وارد میدان می‌شدند اصل ۴۴ بخش خصوصی بسیار موفق‌تر بود و امروز شاهد شکوفایی بیشتری در بخش‌های مختلف بودیم.

 حسینی محراب با بیان اینکه تعاونی‌ها گنبدشکن اقتصاد و انحصارات موجود هستند، گفت: می‌توان از طریق تعاونی‌ها با فساد مبارزه کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از