حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی مطرح کرد:

توقف سرازیرشدن آلودگی نفتی به اروندرود

توقف سرازیرشدن آلودگی نفتی به اروندرود

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لازم است مسئولان پالایشگاه نفت آبادان با تلاش حداکثری و انجام اصلاحات لازم مانع نفوذ آلودگی به رودخانه شوند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ نادر پسنده روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت خدمات دریایی و چالش آلودگی نفتی در اروندرود بندر آبادان اظهار کرد: با توجه به تذکرهای متعدد به شرکت ملی نفت در آبادان و پیگیری‌های سازمان محیط‌زیست همچنان شاهد وقوع آلودگی پالایشگاهی هستیم و قطعاً مشکلات زیادی را در منطقه فراهم می‌کند.

 وی افزود: با توجه به‌شدت جریان آب اروندرود، جمع‌آوری آلودگی نفتی پس از سرایت به رودخانه گاهی با مشکل روبرو شده و در برخی مواقع غیرممکن است.

 مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: لازم است مسئولان پالایشگاه نفت آبادان با تلاش حداکثری و انجام اصلاحات لازم مانع نفوذ آلودگی به رودخانه شوند.

 وی گفت: توسعه بندر آبادان و افزایش تجهیزات دریایی و بندری آن، دو موضوع لازم به بررسی است و قطعاً مدیران سازمان با توجه ویژه به مردم، پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

 پسنده در ادامه با اشاره به خدمات‌رسانی هر ساله مدیریت بنادر و دریانوردی در ایام نوروز به زائران و راهیان نور در یادمان شهدای والفجر هشت اروندکنار اظهار کرد: نظم خوبی در خدمات‌رسانی به این زائران و راهیان نور را شاهد بودیم و با وجود این نظم و دقت، گشت‌های دریایی زائران یادمان تاکنون بدون حادثه گذشت.

 وی ادامه داد: با تلاش چندگانه و مشارکت همکاران حوزه راهیان نور، در صدد تأمین اسکله و شناورهای ایمن‌تر و مناسب‌تری به‌منظور ارائه خدمات بهتر دریایی در اروندکنار هستیم.

 شهرستان آبادان دارای سه بندر فعال تجاری در شهرهای اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از