حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون جهادکشاورزی استان خبر داد:

ثبات بازار مرغ با افزایش جوجه‌ریزی در استان

ثبات بازار مرغ با افزایش جوجه‌ریزی در استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : در یک ماهه مهر، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

به گزارش « رهیاب »عبدالامیر نیرومند در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون عدم ثبات قیمت مرغ در بازار خوزستان ، گفت : با توجه به میزان جوجه‌ریزی انجام شده در استان و همچنین واردات مرغ از استان‌های دیگر، شرایط بازار مرغ در خوزستان به ثبات رسیده و مشکلی در این زمینه نیست.

 

وی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی در خوزستان افزود: در یک ماهه مهر، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با هدف تامین مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت این محصول از سوی مرغداران، روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ با هدف تنظیم بازار استان از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شود.

 

نیرومند عنوان کرد: روند جوجه‌ریزی در استان خوزستان به همین شکل مطلوبی که در یک ماه گذشته وجود داشته است، ادامه دارد و مشکلی در خصوص تامین مرغ موردنیاز بازار استان وجود ندارد و واردات مرغ از استان‌های دیگر نیز انجام می‌شود تا شرایط بهتر کنترل شود وگرنه چندان به واردات نیاز نداریم.

 

وی با بیان اینکه براساس استاندارد و میانگین‌های ارزیابی شده میزان مصرف روزانه مرغ در خوزستان حدود ۳۵۰ تن است، افزود: میزان نیاز روزانه استان تابع عوامل مختلفی از جمله قیمت گوشت قرمز، ماهی و شرایط پرداخت حقوق خانوار‌ها در ابتدا و انتهای ماه و همچنین مناسبت‌ها و ایام خاص است و در شرایط مختلف، نیاز متفاوت می‌شود.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با اقداماتی که در بحث تولید و جوجه‌ریزی انجام شده بازار استان دارای ثبات تامین و قیمتی است و امیدواریم همین روند مطلوب در ماه‌های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از