حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت؛

ثبت‌بیش از ۱۱۵هزارهکتار کشت قراردادی گندم و کلزا

ثبت‌بیش از ۱۱۵هزارهکتار کشت قراردادی گندم و کلزا

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و کلزا در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ مدیر  کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تا کنون بیش از  ۱۱۵ هزار و  ۴۷۰ هکتار از اراضی زراعی خوزستان ثبت کشت قراردادی شده اند که پیش بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت نام، این میزان به مراتب بیشتر شود.
امید جهان نژادیان افزود: این میزان کشت قراردادی با همکاری ۱۱ هزار و   ۴۹۴ کشاورز خوزستانی و در قالب ۶ هزار و  ۵۷۱ قرارداد به ثبت رسیده است. 
وی با بیان این که کشاورزان با ثبت کشت قرار دادی می‌توانند به ازای تحویل هر یک تن محصول خود ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل برای حمل  گندم از مزرعه تا مرکز خرید دریافت کنند ادامه داد: دیگر مزیت کشت قرار دادی، صدور بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف که پرداخت هزینه آن پس تحویل محصول است. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به تمدید زمان کشت قراردادی گندم و کلزا تا ۱۵ بهمن ماه گفت : کشاورزان برای ثبت کشت قراردادی در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲  ثبت کنند و سپس با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود، از طریق نشانی GTC.ir که قابل دسترس است ، ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از