حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
جابه‌جایی ۱۸۰ هزار زائر اربعین توسط راه‌آهن جنوب
سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب مطرح کرد:

جابه‌جایی ۱۸۰ هزار زائر اربعین توسط راه‌آهن جنوب

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب گفت: در ایام اربعین حسینی، بیش از ۱۸۰ هزار زائر اربعین از طریق راه‌آهن جنوب جابه‌جا شدند. این آمار نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم برای شرکت در مراسم اربعین و زیارت عتبات‌عالیات است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن جنوب؛ غلامحسین ولدی با بیان این‌که خدمت‌رسانی ریلی به زائران اربعین حسینی از ۲۳ مردادماه تا ۶ شهریورماه ادامه داشت، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۸۰ هزار زائر اربعین در راه‌آهن جنوب جابه‌جا شدند و بیش از ۸۰ هزار زائر از طریق راه‌آهن بین خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه و برعکس رفت‌وآمد داشتند.

 وی تعداد کل قطارهای جابه‌جا شده در اداره‌کل راه‌آهن جنوب در این بازه زمانی را ۴۷۲ رام قطار شامل درون‌استانی و برون‌استانی عنوان کرد و افزود: به طور میانگین، روزانه ۲۸ رام قطار در راه‌آهن جنوب طی این مدت رفت‌وآمد کردند، جمع کل مسافر جابه‌جا شده در ایام پیش‌گفته به مقصد تهران و برعکس ۴۴ هزار نفر بود که با ۱۰۳ رام قطار این جابه‌جایی صورت‌گرفته است.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب با اشاره به اینکه ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت رایگان از خرمشهر به شلمچه و برعکس به‌وسیله ۲۶۴ رام قطار ریل باس که به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کرد جابه‌جا شدند، ادامه داد: همچنین در این مدت، ۱۳ هزار و ۲۷۶ زائر اربعین حسینی، در قالب ۵۰ رام قطار درون‌استانی، در مسیر ریلی اهواز به خرمشهر و برعکس منتقل شدند.

ولدی با بیان این‌که جمع کل زائر جابه‌جا شده در روزهای اربعین به مقصد مشهد مقدس و برعکس ۴۲ هزار ۵۰۰ هزار نفر بود، اضافه کرد: این تعداد زائر با ۵۵ رام قطار جابه‌جا شدند. دو ریل باس کوبل شده به هم هر دو ساعت یک‌بار، زائران را از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه راه‌آهن خرمشهر منتقل می‌کرد و از مبدأ خرمشهر نیز قطار تا عمق کشور برای انتقال زائران برنامه‌ریزی شده بود.

 وی گفت: با درنظرگرفتن قطارهای فوق‌العاده از مبدأ زاهدان، کرمان، ساری، تهران و مشهد به مقاصد خرمشهر و شلمچه، همچنین مجموع قطارهای بین‌شهری و شهری که در مسیر اهواز - خرمشهر و خرمشهر - شلمچه به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) پیش‌بینی شده بود، در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین در نظر گرفته شده بود.

 پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هرسال هزاران نفر زائر عتبات‌عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از