حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403

جنگ امروز بر سر روایت‌ها است

جنگ امروز بر سر روایت‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اگر فضائل موکب داری در اربعین را روایت نکنیم از روایت‌های دشمن آسیب خواهیم دید.

به گزاش رهیاب، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ صبح امروز در جلسه هماهنگی هیئت اجرایی سوگواره پایتخت موکب‌ها، مهمترین ویژگی این سوگواره را مردمی بودن آن دانست و اظهار کرد: مردم می‌توانند روایت صحیح، ساده و دلنشین را ارائه کنند، کار باید به گونه‌ای دنبال شود که دستگاه‌ها در سایه قرار گیرند و ظرفیت‌های مردمی به میدان بیایند و کار را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه دلیل ملی شدن سوگواره پایتخت موکب‌ها این است که نمی‌خواهیم حصاری دور استان بکشیم، افزود: با تمام توان پای سوگواره مردمی پایتخت موکب ها هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: امروز جنگ بر سر روایت‌ها است؛ اگر ما روایتگر نباشیم دشمن این کار را می‌کند و اگر فضائل موکب داری در اربعین را روایت نکنیم از روایت‌های دشمن آسیب خواهیم دید.

وی ادامه داد: جنگ روایت‌ها یکی از سرفصل‌های اصلی فهم تاریخ است. وقتی می‌گوییم روایت، منظور ما حدیث نیست، اصطلاحی است که در علوم ارتباطات درست شده و از تاریخ گرفته شده است. یک حادثه‌ای رخ می‌دهد، اتفاقی می‌افتد و یک روندی طی می‌شود، مجموع تصاویر و گفتارها و بیان‌ها و نکات و توصیفات در مورد آن موضوع تصویر ارائه می‌کنیم، شبیه پازل قطعه‌های مختلف دارد و کنار هم یک قصه کلی درست می‌کند، این روایت است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ بیان کرد: از زحمات هیئت اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان که با روایتگری صحیح، خلاقیت و ابتکار به میدان آمده است، تشکر می‌کنم این کار سبب شده تا اعتماد هنرمندان نسبت به این سوگواره افزایش یابد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از