حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
روایت رهیاب از جهادی که ادامه دارد؛

جهادگران‌خالق لحظات زیبا در مسیر عشق اند

جهادگران‌خالق لحظات زیبا در مسیر عشق اند

انسانها نیز می توانند خالق باشند، خالق لحظه های ناب و زیبا، خالق لبخندهای واقعی و جاودان، خالق عشق و زندگی، چقدر لذت بخش است مهربان بودن‌ و مهر را به همدیگر هدیه دادن !

 به گزارش رهیاب، جهاد شمایل دنیای آزادی و استقلال در عرصه کار و تلاش و پیکار علیه فقر و تنگدستی و رذالت و ذلت است.در واقع جهاد برگرفته از ریشه جهده به معنای تلاش و کوشش در راهی است که قدم برداشته می شود.

گروه های جهادی، مروجان مهر و مهربانی، خالق لحظات زیبا در مسیری که عشق است و پاداش معنوی دارد.

انسانها نیز می توانند خالق باشند، خالق لحظه های ناب و زیبا، خالق لبخندهای واقعی و جاودان، خالق عشق و زندگی، چقدر لذت بخش است مهربان بودن‌ و مهر را به همدیگر هدیه دادن !

راه رفتن در برخی از مسیرها شرایط خاص و ویژه ای را می طلبد که هر کسی نمی تواند در این‌ مسیرها گام بردارد چرا که اولین شرط آن داشتن روحیه ای جهادی و انقلابی است که روزگاری نه چندان دور جوانان‌ انقلابی با وجود آن راهی سرزمین عشق می شدند و برای نوشیدن شربت شهادت داوطلبانه به میدان جنگ‌ پرواز می کردند. گاهی مسیر ها عوض می شود اما اهداف سفر، نیت و قلوب خالص مشترک است.

گروه های جهادی مزین به نام‌ مقدس شهدا، پیرو خط شهدا و ادامه دهنده راه آنها هستند. قطعا پاداش کارهای جهادی کمتر از پاداش جهاد رزمندگان، ایثارگران و شهیدان  نیست.

امروز جهادگران با درک این موضوع که اصل جنگ، جنگ نرم است؛ بنابراین هر فردی با رویکردی که نسبت به جنگ نرم دارد وارد عرصه های جهادی می شود در این اردوها حضور فعالی دارند.

 اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین رسالت و اهداف بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، خودسازی و رفع محرومیت‌زدایی است.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری از دیگر اهداف اردوهای جهادی است، اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.

 استان خوزستان نیزدراجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با حضور گروه های جهادی گام های موثری را برداشته است،اردوهای جهادی به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) فعالیت های موثری را انجام می دهد.

سرهنگ سید اسلام موسوی درگفتگوباخبرنگاررهیاب با بیان اینکه گروه‌های جهادی نقش مهمی در رفع محرومیت در مناطق محروم استان دارند، اظهارکرد: امام خمینی (ره) با نگاه حکیمانه و دور اندیشی که برای تشکیل بسیج داشت دست به طلوع خورشید تابنده انقلاب اسلامی زد و بسیج همچون خورشید برای همه منشأ خیرات و برکات فراوانی است و افق نگاه بسیج تمدنی است.

وی‌بابیان اینکه به برکت حضور جوانانی خلاق و با انگیزه در کشور، بسیج یک نیروی پایان ناپذیر، کارآمد و قدرتمند است و کار بسیج نجات بخشی و رفع کننده مشکلات است و بسیج همواره برای رفع مشکلات در صحنه حضور دارد، افزود: هم اکنون یک هزار و ۲۸۷ اقدام محرومیت زدایی در سطح خوزستان از سوی بسیج سازندگی در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: تفکر بسیج علاوه براینکه ملت ایران را سرافراز کرده و آن را به اوج رسانده موجب شده ملت در برابر قدرت‌های بزرگ مقتدرانه ایستادگی کند و جوانان ایرانی با افتخارات بزرگ خود بارها پیروز میدان‌های نبرد در عرصه‌های مختلف بوده‌اند.

موسوی یکی از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب را فراگیر کردن تفکر بسیجی در همه بخش‌های کشور دانست و افزود: قطعاً با نهادینه کردن فرهنگ بسیجی علاوه بر اینکه نشاط و پویایی برای حرکت به سمت ایران قوی میسر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در دل حوادث شکل گرفته و به بالندگی رسیده است، گفت: جهادگران به عنوان پیش‌قراولان این جریان در حال خدمت‌رسانی و حل مشکلات هستند امیدواریم این مسیر پرفروغ‌تر از قبل پیش برود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به ناکامی دشمنان در توطئه‌های علیه ملت ایران بیان کرد: امروز ما شاهد تقابل دو جبهه و دو اردوگاه هستیم، اردوگاه کفر به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اردوگاه مستضعفان متأثر از انقلاب شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران در حال تقابل یکدیگر هستند که با امید به خدا پیروز نهایی این میدان انقلاب اسلامی است و جریان انقلابی پیروز این صحنه می‌شود.

وی تعمیر و همچنین اهدای وسایل سرمایشی و گرمایشی را از برنامه‌های بسیج سازندگی خوزستان اعلام کرد و ادامه داد: ۲ هزار کولر گازی تابستان امسال توسط بسیج سازندگی میان خانواده‌های محروم خوزستان توزیع شده است.

موسوی گفت: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان خانواده‌های کم بضاعت از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی است که طی روزهای آینده یک هزارو ۱۵۹ جهیزیه به این زوج‌ها در خوزستان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به ورود گروه‌های جهادی برای تعمیر و احداث خانه مددجویان و خانواده‌های محروم ادامه داد: تعمیر و احداث ۶۳۰ خانه مددجو در خوزستان هدفگذاری شده که تاکنون ۵۰۰ خانه تحویل شده است و در ماه‌های آینده سایر خانه‌ها نیز با تکمیل، تعمیر و یا احداث به مددجویان تحویل می‌شود.

سرهنگ موسوی بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی پیرامون آبرسانی به روستاها، نوسازی مدارس، احداث راه روستایی و همچنین طرح‌های آبخیزداری میان سازمان بسیج سازندگی و دستگاه‌های متولی به امضا رسیده و یا در حال نهایی شدن است.

وی افزود: عملیاتی شدن این طرح‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تحول مهمی در محرومیت زدایی در خوزستان رقم می‌زند.

 بسیج سازندگی دارای سه قرارگاه مهم شامل قرارگاه محرومیت زایی بسیج و سپاه، قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همچنین قرارگاه عملیات جهادی است.

توافق نامه‌ای میان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) و استانداری خوزستان به امضا رسیده که براساس آن امکان ورود گروه‌های جهادی به اجرای طرح‌های عمرانی استان فراهم شده است.

 انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از