حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
حریق ارتفاعات شیمبار خوزستان مهار شد
سرپرست اداره محیط زیست اندیکا:

حریق ارتفاعات شیمبار خوزستان مهار شد

سرپرست اداره محیط زیست اندیکا گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات گزگا و سپس سرشط در منطقه حفاظت شده شیمبار مهار شده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان؛ احمد طهماسبی شاه منصوری اظهار کرد: هفتم شهریورماه جاری گزارش آتش‌سوزی در چند نقطه از ارتفاعات گزگا دریافت شد که مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار به همراه اداره حفاظت محیط زیست و همیاران بلافاصله به‌صورت سه گروه به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

 وی افزود: عملیات مهار آتش ارتفاعات گزگا برای پیشگیری از گسترش آتش به دلیل وزش شدید باد و کوهستانی بودن منطقه، به‌صورت شبانه‌روز انجام شد و در حالی پس از ۴۸ ساعت آتش‌سوزی گزگا مهار شد که گزارش آتش‌سوزی دیگری در ارتفاعات سرشط دریافت شد.

 سرپرست اداره محیط زیست اندیکا گفت: همچنین در ساعت ۲۳ شب با دریافت گزارش آتش‌سوزی در منطقه سرشط به‌رغم خستگی شدید نیروها که دو شبانه‌روز درگیر مهار آتش بودند پس از پایین آمدن از ارتفاعات گزگا به‌صورت شبانه به محل سرشط حرکت کردند.

 طهماسبی شاه منصوری ادامه داد: عملیات مهار آتش‌سوزی در همان ساعات اولیه آغاز و خوشبختانه پس از طلوع آفتاب این آتش‌سوزی مهار شد.

وی بیان کرد: مهار آتش در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر بعد از ۶ تا هفت ساعت پیاده‌روی برای رسیدن به محل آتش‌سوزی و در گرمای بالای ۵۰ درجه دشوار و یک جهاد به معنای واقعی است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از