حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام‌جمعه بندرامام در گفتگو با «رهیاب» مطرح کرد:

توحید وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی

توحید وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی

امام‌جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: مهم‌ترین وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در هدف نهایی و غایی امام خمینی (ره)، انقلابی که در بطن آن و در تاروپود اندیشه بنیان‌گذار و معمار آن، کلمه توحید، ریشه تنیده بود.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: حضور سران خارجی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی نشان اقتدار و قدرت ایران اسلامی بود که این قدرت از راه امام راحل سرچشمه گرفته است.

وی افزود: در دهه اخیر انقلاب‌های زیادی در سراسر جهان شکل گرفت از جمله انقلاب بحرین و انقلاب مصر که یک انقلاب سنگینی بود؛ اما به دلیل نداشتن رهبری مقتدر به سرانجام نرسید .

وی اضافه کرد: برپایی انقلاب اقدامی سخت است؛ اما حفظ نمودن آن انقلاب دشوارتر می‌باشد مخصوصاً انقلابی که شعارش نه شرقی نه غربی بلکه جمهور اسلامی باشد و آمریکا را شیطان بزرگ توصیف می‌کند.

امام‌جمعه بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه رهبر حکیم فرزانه عالمی متفکر و صاحب‌نظر نه‌تنها انقلاب را حفظ کرد؛ بلکه امروز در اوج عزت و اقتدار به سر می‌بریم امروزه بدون حضور جمهوری اسلامی هیچ معادله‌ای در منطقه شکل نمی‌گیرد تمام مسائل بین‌المللی با حضور جمهوری اسلامی قابل‌حل است.

وی در مورد مکتب امام راحل بیان کرد: این مکتب امام راحل بود که گفتمان اسلام را در دنیا زنده کرد و هیچ قدرتی را جز قدرت خدای متعال نمی‌دید، ایشان باور کرده بود که قدرت مطلق عالم هستی دست خداوند متعال است .

جاسم عبادی با بیان اینکه امام با وجودداشتن قدرت رهبری هرگز مغرور و متکبر نشد گفت: امام راحل رهبر یک ملت بود امام خود را تسلیم قدرت الهی و عالم هستی وصل کرده بود. امام تکلیف مدار بود اهل مصلحت‌اندیشی‌های غلط نبود مثل خورشید تابان می‌درخشید .

وی گفت: امام راحل ساده‌زیست بود و اهل تجمل‌گرایی و اشرافیت نبود و به وعده الهی یقین داشت و نسبت به خداوند متعال حُسن‌ظن داشت.

عبادی در پایان بیان کرد: رمز موفقیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، صلابت ایستادگی در برابر دشمنان و پافشاری بر اعتقادات بود و اکنون میراث بزرگ امام خمینی (ره) حفظ انقلاب اسلامی است که باید از این مهم محافظت کنیم.

انتهای خبر/

توحید وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی
توحید وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی
توحید وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از