حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
حفظ حیا و حجاب زمینه‌ساز امنیت اجتماعی است
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

حفظ حیا و حجاب زمینه‌ساز امنیت اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه پوشش و حجاب زاییده فطرت انسان است و دین و مذهب بر آن بسیار تأکید دارد، گفت: حجاب یکی از عوامل امنیت زن و حفظ خانواده است؛ بنابراین باید نسبت به حجاب زن مراقبت ویژه‌ای شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به تغییر سبک زندگی و با تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مسئولان باید برای تسهیل ازدواج جوانان در اعطای وام ازدواج و ودیعه مسکن اقدام کنند و افراد خیّر نیز به جوانان کمک کنند.

 وی افزود: طبق روایات، حیا و امانت‌داری و راستگویی سه شاخصه مهم برای انتخاب شریک زندگی است، البته این شاخصه‌ها در دیگر اشخاص هم مهم است؛ در نظام اسلامی، مسئولان هم  باید راستگو، باحیا و امانت‌دار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به  سنجش شاخصه حیا در افراد گفت: حیا در چشم خود را نشان می‌دهد و انسان باحیا به نامحرم و صحنه‌های نامحرم و به جاه و مقام حرام نگاه نمی‌کند. حیا در گفتار، حیا در شنیدن و نشنیدن موسیقی حرام و غیبت، حیا در پندار و اندیشه، نداشتن سوءظن، حیا در پوشش و در رفتار اجتماعی و برخورد با پدر و مادر بسیار مهم است. اگر چنین ویژگی‌هایی در کسی دیده شد انتخاب خوبی به عنوان همسر، دوست یا مسئول است.

موسوی‌فرد با اشاره به ایام اربعین بیان کرد: از دولت عراق، حشدالشعبی و همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی کمک کردند قدردانی می‌کنیم‌ و حلول ماه ربیع‌الاول را تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که با غرض و عمد مسأله پوشش را زیر سئوال می‌برند، عنوان کرد: تذکر زبانی در این خصوص باید تکلیف شود و مسئولان هم نسبت به جامعه و به ویژه ادارات تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

امام‌جمعه اهواز ادامه داد: منتظران امام زمان (عج) باید ویژگی‌هایی مانند شناخت و معرفت نسبت به ایشان، معرفت نسبت به اهداف و آثار و دلبستگی به این اهداف، امیدوار بودن به اینکه این اهداف محقق می‌شوند و صبر را داشته باشند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه پوشش و حجاب زاییده فطرت انسان است و دین و مذهب بر آن بسیار تأکید دارد، گفت: حجاب یکی از عوامل امنیت زن و حفظ خانواده است؛ بنابراین باید نسبت به حجاب زن مراقبت ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: گناه آن‌هایی که نسبت به بی‌حجاب بی‌تفاوت هستند و تذکر زبانی نمی‌دهند از آن‌هایی که بدحجاب هستند بیشتر است.

خطیب جمعه اهواز افزود: امروزه زن باحجاب می‌تواند در بهترین عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند و نمونه آن مدال‌آوران ورزشکار است.

موسوی فرد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: مسأله فلسطین نباید فراموش شود و هفته آینده راهپیمایی در راستای محکومیت این جنایت‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب شرب خوزستان همچنان در برخی از مناطق استان با مشکل مواجه است، عنوان کرد: با وجود ۱۰ سد پرآب در استان نباید دغدغه آب وجود داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از