حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان مطرح کرد:

حفظ پهنه‌های کشاورزی و محیط‌زیستی برای طرح‌های زیربنایی

حفظ پهنه‌های کشاورزی و محیط‌زیستی برای طرح‌های زیربنایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: پهنه‌های کشاورزی و پهنه‌های محیط‌زیستی از جمله مواردی هستند که باید برای اجرای طرح‌های زیربنایی حفظ شوند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه زیربنایی در استانداری خوزستان اظهار کرد: باید طبق ضوابط و مقررات مشخص شود در چه مکانی امکان ساخت‌وساز وجود دارد و مجاز بودن یا ممنوعیت آن مشخص شود.

 وی با بیان اینکه ضوابط ساخت‌وساز در پهنه‌های مجاز، مشروط و ممنوع در طرح‌های جامع تعیین می‌شود افزود: با توجه به اینکه شهرها بر اساس ضوابط شهرسازی ساخته شدند پهنه‌بندی کاربری‌ها و نوع کاربری‌ها به استناد ضوابط و مقررات شکل می‌گیرد که برای شهرداری‌ها نیز مشخص است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: پیرامون یا حریم شهر بخشی از شهر است که در محدوده استحفاظی قرار دارد و باید برای توسعه آتی حفاظت شود در نتیجه باید کمترین اتفاقات در حریم شهرها رخ دهد.

خانچی عنوان کرد: به دلیل توسعه بلندمدت شهرها در حریم‌ها، اجازه ساخت‌وساز ممنوع است؛ بنابراین باید حریم برای توسعه بلندمدت شهر حفظ شود.

 وی بیان کرد: پهنه‌های کشاورزی و پهنه‌های محیط‌زیستی از جمله مواردی هستند که باید حفظ شوند.

 وی گفت: در کارگروه‌های استانی، استقرار کاربری‌هایی که برای آنها متقاضی وجود دارد و همچنین مجموعه اقداماتی که می‌توان در آن پهنه‌ها انجام داد، تعیین می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه طرح‌های ناحیه‌ای، بیشتر در خارج از حریم و جامع در داخل حریم موضوعیت دارد گفت: درگذشته سند پهنه‌بندی وجود داشت و در قانون تعاریف محدوده و حریم این مسئولیت به طرح‌های جامع داده شد.
خانچی بیان کرد: سند پهنه‌بندی برای مواقعی است که در حال تهیه طرح جامع هستیم و تصمیم‌گیری‌های استان در آن زمان، باید بر اساس این سند باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از