حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاندار خوزستان مطرح کرد:

حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با تعامل بانک‌ها

حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با تعامل بانک‌ها

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیشرفت استان منوط بر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: تصمیم و اراده تمام دستگاه‌های مرتبط با شرکت‌های فناور بر این است که موانع موجود برداشته شود و امکانات رشد و تعالی آنان فراهم گردد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب امروز یکشنبه در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌ها، اظهار کرد: کشور با خواست مقام معظم رهبری وارد فاز جدیدی از پیشرفت و توسعه در حوزه موشکی، هسته‌ای، دانش‌بنیان و نانو شده که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد و پیشرفت استان منوط بر توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: تصمیم و اراده تمام دستگاه‌های مرتبط با شرکت‌های فناور بر این است که موانع موجود بر سر راه برداشته شود و امکانات رشد و تعالی آنان فراهم گردد.

استاندار خوزستان اصلی‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان را نداشتن سرمایه اولیه و سرمایه در گردش دانست و گفت: بانک‌ها این امکان را دارند که با استفاده از بندها و تبصره‌های قانونی به حل این مسئله بپردازند و از سوی دیگر صندوق‌های پیشرفت و فناوری، تعاون و کارآفرینی امید برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.

حسینی محراب با بیان اینکه معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور حمایت از آنان در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: باید همکاری لازم در این زمینه با شرکت‌های فناور صورت گیرد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: باید نیازمندی‌های صنایع بزرگ استان در قالب قراردادهایی با شرکت‌های دانش‌بنیان داخل استان تأمین شود و تنها در صورت برتری تکنولوژی و یافته‌های علمی شرکت‌های خارج از استان اجازه خرید قطعات از آن‌ها داده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از