حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
عضو مجلس خبرگان؛

خبرگان در پیشرفت خوزستان نقش‌آفرینی کرده‌است

خبرگان در پیشرفت خوزستان نقش‌آفرینی کرده‌است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان با نگاه کلان‌راهبردی در سطح ملی و محلی در تقویت مدیران برای پیشرفت و توسعه استان کمک‌های فراوانی داشته‎اند.

  آیت‌الله عباس کعبی نسب شامگاه چهارشنبه در نشست خبری، پیرامون نقش کلیدی مردم در پیشبرد اهداف رهبران الهی اظهار کرد: در جامعه متمدّن اسلامی، کارگزاران خود را خدمتگزار مردم می‌دانند و از استبداد و خودرأیی ابا دارند؛ نگاه آنان به قدرت، نگاه امانتی است و قدرت را وسیله خدمت می‌دانند.

 وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی رهبران الهی و بزرگان دین، مردم هستند، افزود: هرگاه که بزرگان دین بتوانند مردم را جذب کنند به اهداف خود که هدایت و حمایت و خدمت صادقانه به مردم است دست می‌یابند؛ اما اگر نتوانند مردم را جذب کنند هیچ‌کدام از اهدافشان تحقق نمی‌یابد.

 عضوهیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از زمان بعثت پیامبر تا عصر حاضر تنها امام خمینی «ره» باقدرت بسیج شوندگی بالا، توانست مردم در راستای اهداف تعالی اسلام به صحنه بکشاند و یک اقدام بزرگ و پروژه تمدنی را در عصر حاضر کلید بزند .

 آیت‌الله کعبی‌نسب ادامه داد: اگر مردم نیز بر اساس اعتقاد به رهبر انقلاب به پیش‌گامی بزرگان و نخبگان با جان‌فشانی، صبر و مقاومت در صحنه انقلاب اسلامی حاضر نمی‌شدند، ما شاهد گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی نبودیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تمام توطئه‌ها و ناکارآمدی‌ها با همراهی مردم قطار پیشرفت و توسعه در ایران اسلامی هرگز متوقف نشد؛ عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردمی‌بودن آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردمی‌بودن تشریفاتی نیست مردم این سرزمین نقش حقیقی در تحول و پیشرفت دارند، هرگاه مردم در صحنه بودند امنیت و آرامش را به دنبال داشت و اقدامات و اتفاقات بزرگی در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

وی عدم حضور مردم در صحنه را برابر با انباشت مشکلات و تسلط دشمنان دانست و اضافه کرد: عدم حضور مردم در صحنه مساوی با تحقیر تاریخی ملت‌ها و در نتیجه یاس، ناامیدی، بن‌بست و بازگشت به گذشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خوشبختانه در این ۴۵ سال به‌رغم اینکه تجربه هشت سال جنگ، فتنه پیچیده سال ۸۸ و حوادث دیگری را داشته‌ایم؛ اما انتخابات هیچگاه تعطیل نشده است، حتی تاریخ انتخابات تغییر پیدا نکرده؛ بلکه در تاریخ مشخص شده برگزار شده است که این نشانه اهمیت نظام به مسئله انتخابات است.

آیت‌الله کعبی نسب عنوان کرد: اکنون که منطقه آبستن حوادث است و پس از طوفان از اقصی، مواجهه جبهه مقاومت اسلامی با آمریکا و صهیونیست جدی‌تر شده، دشمن تلاش می‌کند از طریق ترورکردن، ناامنی و اخلال امنیتی به اهداف شوم خود برسد؛ اما باز هم ما می‌بینیم که رهبری معظم و مسئولان نظام همه به دنبال نشاط انتخاباتی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال خبرنگار رهیاب پیرامون نقش مجلس خبرگان در پیشرفت عدالت و حل مشکلات مردم در خوزستان بیان کرد: مجلس خبرگان اجرایی نیست، وظیفه مدیریتی بر عهده آن نیست، نه مجلس است و نه کارکرد پارلمانی دارد، نه قوه مجریه است و جای مجریان را نمی‌گیرد؛ بلکه مجلس خبرگان صرفاً یک مجلس کارشناسی عالی تشخیص رهبری بر اساس علم و تقوا، بینش سیاسی و مجلس صیانت از رهبری، تضمین رهبری به نجات کشور از خلأ رهبری و تضمین استمرار رهبری در نظام اسلامی است.

 وی ادامه داد: مجلس خبرگان با نگاه کلان‌راهبردی در سطح ملی و محلی تأثیر دارد و بنده فکر می‌کنم با توجه به نقش‌برجسته حاکمیتی، مجلس خبرگان در تقویت مدیران و مسئولان و تلاش برای پشتیبانی از آنها با نگاه حاکمیتی می‌تواند به پیشرفت و توسعه استان کمک کند و تاکنون همین‌گونه بوده است.

آیت‌الله کعبی نسب عنوان کرد: نگاه بنده همیشه یک نگاه ملی و خدمت به مردم خوزستان است، سعی کرده‌ام صدای گویای خوزستان از سردشت دزفول تا اروندکنار آبادان و از بهبهان تابستان در سطح ملی باشم، بیانگر مطالبات به حق همه اقوام خوزستان باشم و خودم را متعلق به همه مردم خوزستان و کشورمان می‌دانم.

وی با بیان اینکه در کنشگری ملی نقش داشته‌ام، گفت: برای حق آلایندگی‌ها، تلاش برای تسریع در حل مشکل آب و فاضلاب، محیط‌زیست و ریزگردها، سیل ۹۸، زلزله اندیکا، مشکلات صنعتی، حقابه کشاورزی و بیکاری از جمله موارد کنشگری بنده برای پیشرفت استان خوزستان بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در میدان مجلس خبرگان، در حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت، در میدان تلاش برای کمک و خدمت به مردم و توجه به مطالبات مردم در حد توان حضور داشته‌ام. بنده افتخار خود می‌دانم که یک خوزستانی ریشه‌دار در این سرزمین هستم، هویت مردم خوزستان با عشق و ایمان به اهل‌بیت و باغیرت و جوانمردی آمیخته است که بسیار ارزشمند است و خوزستان را به سرزمین مقاومت تبدیل کرده است؛ لذا امیدوارم خوزستان که قلب تپنده ایران است همیشه در تپش باشد و قطار پیشرفت خوزستان مثل جای‌جای ایران شتاب بگیرد.

 وی مهم‌ترین مسئله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیوند مدیران مجرب و جوانان کارآمد دانست و افزود: پیوند مدیران مجرب و جوانان کارآمد به‌مثابه پیشرفت، عدالت، رشد و شکوفایی مادی و معنوی هستند.

 این فقیه و حقوق‌دان برجسته با بیان اینکه، عرصه دولت‌سازی عرصه مهمی است که باید در جریان انقلاب اتفاق بیفتد، گفت: ساختار، محتوا و نظام‌سازی، کادرهای انسانی و منابع انسانی است. یعنی کادر را باید بشناسیم، کادر تربیت کنیم و کادر انسانی مؤمن به گفتمان انقلاب اسلامی در ساحت‌های مدیریت کار را به دست‌گیرند. این سه ضلع دولت‌سازی است.

 آیت‌الله کعبی، با بیان اینکه، تحول در ساختار، تحول در نظامات بر پایه اسلام، مدیریت منابع اسلامی مولد و کارآمد و متعهد و متخصص و مؤمن به گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در این ۴۵ سال یکی از علت‌هایی که در دولت‌سازی هنوز متوقف شدیم این است که برخی از راهبردهای پایه‌ای امام و مقام معظم رهبری هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است.

 وی گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که ما پیشرو داریم، وحدت حوزه و دانشگاه است. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی ایجاد آمیختگی بین علم و ایمان است. وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تلاش مشترک حوزه و دانشگاه برای دولت‌سازی بر اساس مؤلفه‌های اسلامی است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات یک امر عمومی است و در زندگی مردم جای دارد، تصریح کرد: برخی کشورها انتخابات را اجبار کرده‌اند، منطق انتخابات اجباری تحمیل رأی به مردم نیست؛ بلکه منطق شرکت اکثریت مردم در انتخابات است. انتخابات در کشور ما آزاد است؛ اما چون حق عمومی و واجب است؛ یعنی اگر کسی در انتخابات شرکت نکند به حق عمومی لطمه زده است.

 آیت‌الله کعبی گفت: قهر با صندوق انتخابات، بی‌تفاوتی و نظر منفی دادن نسبت به امور عمومی ملت است و یک نوع انتخاب سلبی است، انتخاب سلبی نه‌تنها با نفع عمومی نیست، بلکه توأم با زیان عمومی است؛ لذا اگر اقناع عمومی ایجاد کنیم قطعاً درصد مشارکت بالا می‌رود. البته ناکارآمدی و بی‌توجهی به امور معیشتی، گرانی، بیکاری، مردم را رنجانده؛ اما انسان‌های فهیم که نگاه کلان به امر انتخابات دارند، گله‌مندی خود را نیز از طریق صندوق انتخابات نشان می‌دهند و هرگز با صندوق قهر نمی‌کنند.

 وی با اشاره به مسئله جامعه مدرسین بیان کرد: بنده به‌عنوان عضوهیأت‌رئیسه شورای‌عالی جامعه مدرسین اعلام می‌کنم که خوشبختانه طی جلسه‌های متعدد و کارشناسانه از بین ۱۴۴ کاندید برای همه حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور گزینه‌هایی را مشخص کرده‌ایم، برای خوزستان نیز ۶ نفر به‌عنوان داوطلب فهرست جامعه مدرسین مشخص شده‌اند که به‌زودی به‌صورت عمومی اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از