حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در آستانه آغاز خدمت‌رسانی مواکب؛

خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین کرخه آغاز شد

خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین کرخه آغاز شد

آئین آغاز خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین شهرستان کرخه باحضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد اظهار کرد: در کنار خدمت و زیارت، حضور در اربعین حسینی نماد شعور و بصیرت است. از فرصت اربعین برای تحکیم ارزش‌های اصیل مکتب اهل‌بیت استفاده کنیم.

شهرستان کرخه ،بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه بیست و پنجم مرداد‌ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۱۰ صفر ۱۴۴۶ آیین افتتاح و آغاز خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین شهرستان کرخه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالنبی  موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوان ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان حجت السلام‌والمسلمین امیری امام‌جمعه کرخه ستاری فر فرماندار شهرستان ، داراب نیا فرمانده انتظامی کرخه، فواضلی جانشین فرماندهی سپاه کرخه، سادات جلیل القدر ، روحانیت معزز ، سران عشایر و معتمدین ، مسئولان ادارات ، یگان‌های نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، موکب داران، بانوان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. 

 بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط نوجوان حافظ و قاری شهرستان مرتضی بدویان ستاری‌فر فرماندار کرخه با اعلام آغاز رسمی فعالیت مواکب اربعین حسینی اظهار کرد: شهرستان کرخه قدمگاه زائران حسینی امسال هم مانند سنوات گذشته با بیش از ۷۰ موکب مردمی و هزار موکب و استراحتگاه خانگی زائران در قالب ستاد اربعین حسینی، ارادت اهالی شهرستان به اهل‌بیت عصمت و طهارت را با میزبانی از عاشقان، شیفتگان و رهروان طریق الحسین به نمایش خواهد گذاشت. 

در ادامه مراسم امروز همچنین امام‌جمعه شهرستان کرخه در سخنان کوتاهی ابعاد مختلف خدمت در مسیر طریق الحسین را تبیین و به دعوت زوار و خدام اباعبدالله به نماز اول وقت تاکید داشت.

لازم به ذکر است علاوه‌بر مواکب موجود در مسیر طریق الحسین شهرستان کرخه حسینیه‌ها و مساجد برای استراحت زائران تدارک دیده شده است، با این حال بسیاری از اهالی به رسم هرساله با حضور در ورودی شهرها و روستاهای این شهرستان در طریق الحسین برای دعوت زائران جهت استراحت و پذیرایی در منازل خود با هم رقابت می‌کنند.

خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین کرخه آغاز شد
خدمت‌رسانی مواکب طریق الحسین کرخه آغاز شد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از