حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

خروج سیمان از خوزستان ممنوع شد

خروج سیمان از خوزستان ممنوع شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ممنوعیت صادرات سیمان از استان تا زمان تعدیل و تنظیم بازار این کالا خبر داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان؛ حمیدرضا فلاح با بیان اینکه کاهش سهمیه برق شرکت‌های سیمان استان، تولید سیمان کاهش یافته بود و باعث ایجاد التهاب در بازار شده بود، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشکل قطعی و کاهش سهمیه برق شرکت‌های سیمان خوزستان با همکاری شرکت برق منطقه‌ای استان رفع شده و تولید سیمان نیز افزایش یافته و برای به تعادل رسیدن عرضه و فروش سیمان، صادرات این کالا فعلاً از استان ممنوع شده است.

 وی با بیان اینکه سیمان حتماً باید در بورس عرضه شود و تا جای ممکن فروش آن درون‌استانی باشد. افزود: در بازرسی‌هایی که از شرکت‌های سیمان استان انجام شد، بر تخصیص سیمان به مراکز نیازمند این کالا و نظارت هر چه بیشتر بر عوامل توزیع تأکید شده است و تلاش شد بر فرآیند تولید تا توزیع سیمان در استان نظارت بیشتری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تأمین برق شرکت‌های سیمان استان برای تولید وجود ندارد، گفت: نیاز روزانه استان به سیمان ۳ هزار تن است که در چند روز اخیر تولید این کالا در استان به ۴ هزار تن رسیده است و با انجام تمهیدات لازم، برای جبران کسری و کمبود این کالا در بازار، تا چند روز آینده میزان تولید روزانه به ۸ هزار تن افزایش یافته و شاهد تنظیم بازار سیمان در استان خواهیم بود.

انتهای خبر/


 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از