حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

خوزستان ، سوگوار در اربعین حسینی

خوزستان ، سوگوار در اربعین حسینی

در اربعین حسینی خوزستان یک پارچه عزادار و سوگوار است.

به گزارش رهیاب،با فرا رسیدن بیستم صفر، اربعین سید و سالار شهیدان خوزستان، کربلای ایران عزادار و سوگوار است. دلدادگان حسینی با برپایی مجالس عزاداری و سوگواری فرا رسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را به ساحت مقدس حضرت، ولی عصر (عج) تسلیت عرضکردند

همچنین مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان حسینی در شهر‌های مختلف خوزستان امروز به مناسبت اربعین حضرت ثارالله (ع) برگزار شد.

عاشقان مکتب عاشورا نیز با استفاده از فضای مطالبی در موضوعات اربعین و نهضت عاشورا و مراثی و اشعار در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اشتراک گذاشتند.

همزمان با روز اربعین حسینی، راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان گتوند در یک مراسم باشکوه و در مسیر ۱۰ کیلومتری برگزار شد.

عاشقان اباعبدالله الحسین اعم از شیعه و سنی با برپایی آیین‌های سوگواری و توزیع نذری، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) ابراز کردند.


بر اساس گزارش‌های دریافتی علاوه بر سنندج، در دیگر شهرستان‌های استان از جمله شوش، گتوند، شوشتر، خرمشهر، آبادان، حمیدیه، رامشیر  و سایر شهرستانهای خوزستان مردم در حال برگزاری مراسم عزاداری و آیین‌های راهپیمایی بازماندگان از پیاده‌روی اربعین بودند.

 

 

پایان پیام/

خوزستان ، سوگوار در اربعین حسینی
خوزستان ، سوگوار در اربعین حسینی
خوزستان ، سوگوار در اربعین حسینی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از