حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
یادداشت؛

خیزش دانشگاه‌های آمریکا و غرب

خیزش دانشگاه‌های آمریکا و غرب

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: به راستی در هزاره اخیر هیچ رهبری چون امام خمینی قدس سره از تحولات آینده و ترسیم دقیق چهره جهان فردا، سخن به میان نیاورده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی در یادداشتی پیرامون خیزش دانشجویان دانشگاهای آمریکا علیه خشونت رژیم غاصب صهیونیستی در یادداشتی نوشت: به‌راستی در هزاره اخیر هیچ رهبری چون امام خمینی قدس‌سره از تحولات آینده و ترسیم دقیق چهره جهان فردا، سخن به میان نیاورده است.

به تعبیر دقیق امام خامنه ای:

 امام (ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم‌شناس، تیزبین، حلیم، متین و آینده‌نگر بود.

 امام از ابتدای نهضت، به اهداف جهانی می‌اندیشید، مرحوم حاج اسماعیل دولابی (ره) در خاطره‌ای نقل می‌نمود: اوائل سال ۴۱ شمسی بیش از نیم‌قرن قبل از تهران به همراه چند نفر به قم مدرسه فیضیه رفتیم، در مدرس مدرسه فیضیه محضر امام رسیدیم، ایشان فرمودند: این حرکتی که ما آغاز نموده‌ایم در قم نمی‌گنجد چه‌بسا در ایران هم نگنجد.

 بی‌شک امام یک رهبر الهی فرا مکان و فرا زمان بود که یک مأموریت الهی و رسالت زمینه‌سازی نهضتی جهانی را عهده‌دار شدند و بارها به‌صراحت به تبیین ابعاد و اهداف این مأموریت پرداختند.

معنی صدور انقلاب ما این است که همۀ ملت‌ها بیدار بشوند و همۀ دولت‌ها بیدار بشوند و خودشان را از این تحت سلطه بودنی که هستند، نجات بدهند، (صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۲۸۱)

 امام از لزوم بیداری ملت‌ها که ترس از صهیونیست‌های اشغالگر قدس را از بین می‌برد سخن گفتند.

هر جا بیداری و تحول الهی که در ایران پیدا بشود مسئله حل است، دیگر آن وقت نترسید که چهارتا فاسد بیایند مسجدالاقصیٰ را بگیرند آن وقت دیگر ترس نکنید، حل است مسئله. (همان، ج ۱۳، ص ۹۰ ـ ۹۱)

 امام خمینی (ره) با تصریح به ورود جهان به دوره تحولات شگرف، بشارت دادند که آمال ستمگران و جهانخوران رو به افول نهاده و دست ظلم پیشگان جهنمی در آستانه قطع‌شدن است. (همان، ج ۱۹/ ص ۴۷۶)

به نظر نگارنده

 امام پیشاپیش از پیدایش امواج عظیم اعتراضی محرومان بر علیه نظام سلطه در فضای سیاسی جهان معاصر که اکنون بخشی از آن نمایان گردیده، است.

 با خواست خداوند متعال با موج عظیم پرخاشگران مستضعف می‌رود تا بنیان تجاوز بر حقوق بشر را از جا بر کند.

 گوی وعده خداوند نزدیک است.

 (همان، ج ۱۹/ ص۴۷۶)

 امام با بینش عمیق الهی و اشراقی خود به تبیین شرایط امروز جهان بالاخص آمریکا مظلوم‌ها دیگر نمی‌توانند تحت ظلم ابرقدرت‌ها باشند. الان در آمریکا هم خود مردم دیگر دولت آمریکا را قبول ندارد این کارهایی که رئیسشان دارد انجام می‌دهد، خود مردم آمریکا هم از دولت خسته شده‌اند، دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است. (همان؛ ج 18؛ ص ۳۲۳)

 در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها (همان؛ ج ۱۱؛ ص ۳۵۷)

  و اکنون آرمان امام خمینی قدس‌سره و فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر فلسطین از بحر تا نهر فریاد رسای این روزهای ده‌ها هزار دانشجوی آمریکایی گردیده است.

۸ هزار تظاهرات مردمی در بیش از ۸۵۰ شهر آمریکا بنا بر گزارش الجزیره در روزهای گذشته صحنه‌های بی‌سابقه‌ای را رقم زده است.

 خیزش دانشجویی و ضد صهیونیستی کم‌نظیر در بیش از ۸۰ دانشگاه آمریکا، در نیویورک، جرجیا، ویرجینیا مونتانا، اوهویو، کالیفرنیا، لس آنجلس، بوستون، آستین تگزاس، و... به‌ویژه دانشگاه‌های ممتاز و تحت نفوذ سنتی صهیونیست‌ها و یا دانشگاه‌های شمال آمریکا مثل مینه‌سوتا که سابقه کنش‌های سیاسی کمتر داشته‌اند تا سیدنی و ملبورن در استرالیا و دانشگاه ساپینزا در رم ایتالیا و دانشگاه لیدز در انگلیس و سوربن پاریس در فرانسه و مک گیل در مونترال کانادا و...، سران سلطه و غرب وحشی را شوکه و جریان غرب‌زده داخلی را غافلگیر و متحیر و پریشان، نموده است.

بی‌تردید این پدیده بخشی از بیداری نفسی و تحقق عصیان عمومی است که امام راحل وعده آن را داده بود، و این تندباد نشانه طوفان است و تحقق وعده الهی ان شاالله نزدیک است.

 وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَککّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَیٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ (نور/۵۵)

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از