حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس دامپزشکی اندیمشک:

دام‌های اندیمشک در برابر بروسلوز واکسینه شدند

دام‌های اندیمشک در برابر بروسلوز واکسینه شدند

رئیس دامپزشکی اندیمشک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۵ هزار رأس دام سبک در این شهرستان در برابر بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی اندیمشک؛ منوچهر شیخی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته طرح واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله از ابتدای سال جاری در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک اندیمشک آغاز شد.

وی افزود: به‌منظور پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری در جمعیت دامی، در سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۳ هزار رأس دام سبک شامل بره و بزغاله در روستاها و دامداری‌های شهرستان واکسینه شدند.

رئیس دامپزشکی اندیمشک گفت: با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری بروسلوز در جمعیت انسانی، تماس انسان با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی خصوصاً لبنیات خام است، گفت: پوشش واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دام سبک اندیمشک ۸۵ درصد است و تا پایان سال جاری این حجم از واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شیخی با بیان اینکه پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت در حیوانات از طریق واکسینه کردن دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده انجام می‌شود، عنوان کرد: بیماری تب مالت به بیماری هزار چهره مشهور است و مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری تب مالت در انسان خودداری از مصرف شیر و سایر لبنیات غیرپاستوریزه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از