حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

دانشجو موتور محرکه گام دوم انقلاب است

دانشجو موتور محرکه گام دوم انقلاب است

معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: دانشجو انقلابی موتور محرکه گام دوم انقلاب است و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی گام بر می دارد.

عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ اظهار کرد: ۱۶ آذر بیشتر به عنوان یک نماد سیاسی شناخته می‌شود و یادآور مقاومت تاریخی دانشگاه تهران در حادثه سال ۱۳۳۲ است اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر چیزی که بیشتر از همه در روز دانشجو بر آن تاکید شده، مشارکت دانشجو به عنوان عنصری تاثیرگذار در دغدغه‌ها و چالش‌های کشور است.

وی افزود: یکی از اقشاری که پا به پای رزمندگان اسلام ایستادند و مشق علم را زیر گلوله‌های دشمن نوشتند، دانشجویانی بودند که با جان و دل خون بهای دفاع را پرداختند.

افرازه شهاوند گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب عمده نقش‌ها به نسل جوان و دانشگاهی سپرده شده است بنابراین دانشجویان باید علم و دانش و ایمان و تقوی مجهز کنند و همچنان که نسل قبل با ایثار و فداکاری توانست دشمن متجاوز را عقب رانده و کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد شما هم با مهارت و دانش افزونتر بتوانید در این مسیر شتاب ایجاد کنید.

معاون سیاسی استانداری خوزستان مهم‌ترین نقش دانشجو را مطالبه گری دانست و ادامه داد: دانشجو انقلابی باید از جریانات جهانی مطلع و آگاه باشد و دارای آگاهی، هوشیاری، کار و ذهنیت سیاسی باشد و این قشر باید آگاهی، فهم و درک سیاسی داشته و به مباحث سیاسی جهان آشنا باشد؛ دانشجو انقلابی، مومن و متعهد حرف، انگیزه و دغدغه خود را در فضای جامعه  بیان می کند.

این مقام مسئول افزود: دانشجو انقلابی مسلمان روشنفکر به دنبال عزت بخشیدن به اسلام و به اوج رساندن و استقلال بخشیدن همه جانبه به  انقلاب اسلامی است؛ این قشر انقلابی آرمان‌خواه است که واقعیت‌ها را می بیند دارای صدق و صفا و خلوص است دانشجوی انقلابی آزاد است و فارغ از وابستگی های سیاسی، حزبی و نژادی است.

وی عنوان کرد: دانشجوی انقلابی دائما در تقابل با ظلم، زورگویی، تبعیض، بی عدالتی، دورویی و نفاق است درصدد تغییر شرایط موجود به سمت وضعیت مطلوب است و دانشجو انقلابی علاوه بر داشتن احساسات پاک سرشار دارای قدرت تفکر، بینش و اشتیاق به فهمیدن است.

افرازه شهاوند با بیان اینکه دانشجو انقلابی به دنبال تحقق عدالت، پرچمدار حق مستضعفین و محرومین جامعه است، ابراز کرد: این قشر انقلابی موتور محرکه گام دوم انقلاب است و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی گام بر می دارد.

معاون سیاسی استانداری خوزستان یادآور شد: دانشجویان درهر رشته‌ای باشند باید تاریخ معاصر را به صورت تحلیلی مطالعه نمایند ضمن آنکه دانشجو نباید منفعل باشد، متاثر از فضای مجازی نباشد، نقش فعالانه و تاثیر گذار داشته باشد، روحیه امید را به جامعه تزریق کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از