حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
گروه های جهادی خوزستان؛

در مسیر آبرسانی به مناطق‌محروم خوزستان پیشرو هستند

در مسیر آبرسانی به مناطق‌محروم خوزستان پیشرو هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت : ۵۱ هزار گروه جهادی در بخش های مختلف تخصصی از جمله حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، عمرانی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش «رهیاب»؛ سردارمحمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به تاریخ راه‌اندازی بسیج سازندگی گفت: فلسفه وجودی راه‌اندازی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی و نسل جدیدی از جهادگران است که در خدمت به مردم بی‌منت پای کارند و دغدغه دارند.

وی با بیان اینکه قانون بسیج سازندگی پس از دستور رهبر انقلاب برای راه‌اندازی آن در مجلس تصویب و تبدیل به یک دستگاه اجرایی شد، افزود: اگر قرار باشد یک جوان به مردم خدمت کند، عرصه خدمت نیز باید برای او فراهم شد که این عرصه محرومیت زدایی است که بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی به عنوان همکار سایر دستگاه‌ها شد.

سردار زهرایی بیان کرد: محرومیت یک مقوله نسبی است که با فناوری و زمان رشد و پیشرفت می‌کند؛ زمانی حمام عمومی برای یک روستا رفع محرومیت بود، اما اکنون موضوعیت ندارد و سطح مطالبات وسیع‌تر شده و با گذر زمان مطالبات نیز متفاوت می‌شود.

او ادامه داد: فرمان محرومیت زدایی صحیح با اولویت همراهی مردم شعار ماست که در عمل نیز آن را پیاده می‌کنیم؛ همراه مردم یعنی مردم یک شهروندان حرکتی را شروع کرده یا خواسته‌ای دارند و ما همراهی شان می‌کنیم تا به نتیجه برسند.

سردار زهرایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی در روستا از نگاه مردم به چند عامل بستگی دارد؛ ابتدا آب نوشیدنی، آب کشاورزی، زیرساخت‌های بهداشتی و جاده دسترسی که عامل مهاجرت از روستا به شهر می‌شود.

او می‌گوید: بالای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که مقرر شده ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا طی برنامه ۳ ساله به آب شرب پایدار دسترسی یابند؛ ۷ هزار و ۱۳۸ روستا قرارداد شده که تاکنون ۳ هزار روستا دارای آب شرب پایدار شدند.

جهاد آبرسانی در خوزستان

وی در خصوص آبرسانی به خوزستان، یادآور شد: در یک بازه چهار ساله مسئله آب در نقاط مختلف خوزستان برطرف می‌شود، ضمن آنکه تفاهم‌نامه از آبخیز تا جالیز برای آب کشاورزی با استانداری امضا شد و پارسال و امسال ۱۰ میلیون متر مربع یعنی یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع آسفالت شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: در ابتدای تاسیس بسیج سازندگی ۴۹ گروه جهادی فعال بودند، اما اکنون ۵۱ هزار گروه جهادی فعالیت دارند که بخش عمده آن تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، عمرانی فعالیت دارند.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از