حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
خدمات ماندگار دولت سیزدهم در خوزستان؛

دزفول پیشرفت چشمگیری در حوزه بهداشت داشت

دزفول پیشرفت چشمگیری در حوزه بهداشت داشت

فرماندار دزفول گفت: در دولت سیزدهم اجرای ۵۰ طرح بهداشتی در این شهرستان آغاز و ۳۰ طرح به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علیرضا خردمند روز یکشنبه در آیین تجلیل از برترین‌های طرح جوانی جمعیت در سالن نشست‌های بیمارستان بزرگ دزفول، با بیان اینکه دولت شهید رئیسی دولت کار جهادی است، اظهار کرد: تمام سطوح مدیریتی دولت سیزدهم به‌ویژه وزارت بهداشت نشان داده که همچون رئیس‌جمهور شهید، رویکرد آنها نیز کار جهادی و شبانه‌روزی است.

 وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دزفول به سخت‌گذرترین و محروم‌ترین مناطق شهرستان گسترش‌یافته است، ادامه داد: حضور مستمر تیم‌های بهداشتی در مناطق سخت‌گذر، خدمات ماندگاری را در مناطق محرم دزفول رقم زده است.

 فرماندار ویژه دزفول گفت: ضعف در اطلاع رسانی، موجب شده تا بسیاری از خدمات دولت سیزدهم به‌خوبی برای مردم تبیین نشود.

 وی ادامه داد: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها ۹ طرح نیمه‌تمام رها شده بخش بهداشتی و درمانی در دزفول وجود داشت که در دولت سیزدهم اجرای ۵۰ طرح بهداشتی در این شهرستان آغاز و ۳۰ طرح به بهره‌برداری رسید.

 خردمند بیان کرد: گسترش پوشش بیمه و ارائه خدمات‌دهی رایگان به کودکان زیر هفت سال از جمله دستاوردهای مهم و ماندگار دولت شهید رئیسی در بخش بهداشت و درمان است.

 وی انتخاب رئیس‌جمهوری ادامه‌دهنده راه آیت‌الله رئیسی را وظیفه‌ای مهم در انتخابات پیش‌رو دانست و ادامه داد: قدردانی از زحمات شهید آیت‌الله رئیسی، انتخاب درست و رأی به نامزد اصلح برای بسترسازی استمرار راه شهید جمهور در کشور است.

 دزفول در بهبود تمام شاخص‌های مهم بهداشتی جهش داشته است

 در ادامه علیرضا خسروپناه در این آیین اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول جزو دانشگاه‌های برتر کشور در طرح جوانی جمعیت معرفی شده که این دستاورد مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها و همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

 وی با چشمگیر دانستن دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی سه سال اخیر افزود: دزفول در بهبود تمام شاخص‌های اساسی و مهم بهداشتی و درمانی از جمله مرگ نوزاد، مرگ کودکان زیر پنج سال و مرگ مادران باردار جهش داشته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول از سال ۸۹ زمان تأسیس دانشگاه تا ۱۴۰۰ پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها هشت رشته تحصیلی بود که در دولت مردمی، هفت رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

 خسروپناه دزفول، توسعه تخت‌های بیمارستانی و رشته‌های موردنیاز را اولویت این دانشگاه دانست و گفت: هفت رشته فوق‌تخصصی از جمله ریه، اطفال، جراحی اطفال، گوارش اطفال و همچنین ترمیمی و سوختگی برای نخستین‌بار وارد دزفول شد.

 وی افزود: امروز دستگاه سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلایس به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیصی شمال خوزستان در دزفول بهره‌برداری شد.

 خسروپناه با بیان اینکه تعرفه پرستاری و ترمیم حقوق در دولت سیزدهم مصوب و اجرایی شد، عنوان کرد: سخت‌گذرتری و دورترین مناطق دزفول امروز با توجه دولت سیزدهم از نعمت خانه بهداشت برخوردار شده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه مرکز جامع احمد فداله دزفول تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شهید رئیسی نخستین رئیس‌جمهوری بود که در منطقه محروم و سخت‌گذر احمد فداله حضور یافت و با این حضور، منطقه را متحول کرد.

 وی افزود: دغدغه جمعیتی در کشور بیش از یک دهه است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده ولی دولت‌های قبل به این موضوع توجهی نداشتند.

 خسروپناه گفت: روند جمعیتی دزفول همچون کشور در حال رسیدن به نقطه بحرانی بود که با رویکرد دولت سیزدهم این روند متوقف و اندکی نیز بهبودیافته است.

وی ادامه داد: دزفول به‌عنوان قطب درمانی در شمال خوزستان خدمات متنوعی به شهرها و استان‌های مختلف ارائه می‌کند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از