حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دستگیری ۲ گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول مطرح کرد:

دستگیری ۲ گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول گفت: دو گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی در دزفول دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان؛ مسعود نوری‌پور اظهار کرد: پس از گشت و کنترل مأموران انتظامی کلانتری ۲۰ زیباشهر و محیطبانان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول، طی عملیاتی جداگانه دو گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر و تعدادی لاشه کبوتر وحشی از آنها ضبط شد.
 
 وی افزود: ادوات صید و شکار از جمله یک قبضه اسلحه شکاری، تعدادی فشنگ و یک رشته تور صیادی نیز از این شکارچیان کشف و ضبط شد و متخلفان برای رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول از تلاش مأموران انتظامی کلانتری شهید نادری زیباشهر قدردانی کرد و گفت: طبق ماده ۱۰ قانون شکار صید، هرگونه شکار جانداران وحشی قابل شکار و صید در طبیعت نیازمند دریافت مجوز و پروانه از این سازمان است و هر اقدامی برخلاف این قانون جرم محسوب و با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.
 
 نوری‌پور با اشاره به مصوبه اخیر شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش زیستی جانداران وحشی طبق مصوبه ۴۴۲ این شورا در سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش چشمگیر و چندبرابری جرایم مربوط به شکار و صید غیرمجاز حیات‌وحش هستیم.
 
 وی از شهروندان تقاضا کرد: برای پیشگیری از هرگونه خسارات مالی و اجتماعی موضوع از فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه شکار یا صید پرهیز و در صورت تمایل با مراجعه به ادارات حفاظت محیط‌زیست نسبت به دریافت مجوز و راهنمایی‌های لازم اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از